Nekromanti [Rotsystem] Framtidsplanen på hemsidan & Guernicans i senaste Fenix!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vet ni vad som stör mig i spel? När spelskapare inte berättar vartåt deras produktlinje är på väg, eller hemlighåller viktiga delar av metaplotten för SL. Därför släpper jag nu PDF:en Framtidsplanen. Det är en minimodul på lite drygt två A4 som beskriver hur planen ser ut för Rotsystem framöver. Vilka produkter, minimoduler och annat jag planerat, ungefär vilken riktning produktlinjen kommer att röra sig i.

HÄR PÅ HEMSIDAN HITTAR DU FILEN.

På samma ställe hittar du även en liten ordlista för Rotsystem. Framtida planerade minimoduler inkluderar en regelexpansion för stridszoner och positionering i strid, en kort sammanfattning av spelvärlden riktad till nya spelare som inte orkar läsa boken, nya intressanta SLP:er och grupper samt ett och annat mindre scenario.

I senaste numret av Fenix mötte ni The Guernicans, ett dekadent gatugäng jag gärna tar emot lite respons på. Är de användbara? Intressanta? Skulle det vara kul med fler små artiklar av det slaget i Fenix eller borde jag fokusera på annat? Just nu ser det ut att bli ännu en organisation i nästa Fenix och därefter ett par scenarier.