Nekromanti [Rotsystem] - Händelser för livvakt?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har skrivit några bakgrundshändelser tidigare, men när jag läste Technoir insåg jag att jag nog ville ha med ett yrke till: Livvakt. Det känns ganska cyberpunk att ha jobbat som livvakt, eller kanske dörrvakt. Kan man kanske slå ihop dem, på något sätt? Kalla den "Köttvägg"... Eller kanske "Säkerhet". Eller nåt.

Jag behöver 6+ händelser som någon kan ha varit med om och överlevt, och som hör ihop med ett arbete som dörrvakt/livvakt/köttvägg/säkerhet i en cyberpunkvärld. Gärna sånt där spelaren tvingas ta ställning till något ("hur reagerade du?") och/eller får en kontakt (fiende, tacksam kund, etc).

Jag gillar saker som är ganska specifika, det gör inget om det t.ex. skulle bli trist om två spelare valde samma grej eller så. Räkna med att händelserna bara behöver funka för en spelare en gång, typ.

Cybot

Mest spelbar
Blev knivad av en osnuten valp när du gjorde ett gig för en klubb i sektor 9.
Gör det fortfarande ont? Påverkar händelsen dig fortfarande på något annat sätt?

Cassius

Hero
Klubben du jobbade på blev övertagen av ett lokalt gäng. De anställde bara sina egna. Gick du med? Vad heter dom? Vad tycker du om ledaren?

Mukwa

Swashbuckler
Rekryterad av undre världen - Du ska sköta informationsförmedling och även kränga varor. Hur ställer du dig till det?

Hamnat i bråk - Du blev inblandad i bråk och nu väntar en rättegång. Slog du? förtjänade de det? var det övervåld? är det någon som vill sätta dit dig för tidigare oförrätter?

Möller

Hubert Hortlax
Du svek en gång en kund - det skedde ett brott av säkerheten du borde kunnat förhindra. Vad hände? Varför brast du, var det försumlighet eller något annat?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Consiglieri: Du har jobbat länge för samma arbetsgivare och är betrodd att säga din ärliga mening utan att slicka röv. Varför är du inte kvar? Vilka farliga hemligheter bär du på, och vem vill åt dem?

Mukwa

Swashbuckler
Mördad uppdragsgivare - Din förre uppdragsgivare blev mördad och du var i närheten. Vissa säger att du var en bricka i spelet som gjorde det möjligt att mörda uppdragsgivaren, andra säger att du helt enkelt valde fel tidpunkt att gå på toaletten. Vad hände?

Tagit en kula - Du har vid ett mordförsök stoppat en kula från att träffa din uppdragsgivare. Vad är er relation idag? Fick du några bestående skador efter kulan? Hur har händelsen påverkat din fortsatta karriär och liv?