Nekromanti [Rotsystem] Hjälp att hitta äcklig natur

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det fanns en sån här tråd på gamla forumet, men... Ja, ni vet.
Ska den här tråden ligga här? Fan vet.

Jag är ute efter äckliga djur och växter. Alltså inte bara som ser märkliga eller läskiga ut, utan saker som botflugor och cordyceps och emerald cockroach wasp. DJur och insekter och växter och svampar som gör saker som får en att drömma mardrömmar.

Riktigt vidriga sjukdomar kan också fungera. Så länge det är något som får en att tänka "vilken jävla bitch naturen är" så funkar det.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Bildgoogla »flesh eating fungus« på egen risk …
Gurgeh said:
Bilder på insekter som ätits levande av en svamp och nu står som stelnade statyer med svampkroppar växande ur varje skarv mellan skaldelarna är otroligt fascinerande.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Uloborid Spiders, dom paralyserar sina offer och krossar dem därefter.
Perisceptis Carnivora är en mal som kamouflerar sig med delar av döda djur.
Det finns väl också någon insekt som äter sig ut ur magar ur djur vill jag minnas, har för mig att jag såg det på QI.

anth

Vetefan
Bildgoogla:
trypophobia (rädsla för hål, de flesta tycke lustigt nog att hål är äckliga)
skin disease
parasites
arachnophobia
spider nest

googla kombinartioner av weird/bizzare/scary och animal/insect/plant, går även att lägga till "list" före när man googlar.
Vissa saker är givetvis photoshoppade, men det mesta är förvånansvärt nog inte det.

Ymir

Liten kantbaron
det finns ju många sjukdomar/missbildningar som är så vansinnigt body horror att jag inte vågar ens skriva deras namn i något sammanhang där det kunnat riskera att leda till att bilder displayas, till exempel harlequin ichtyosis, craniophagus parasiticus, fetus in fetu, proteus syndrome.

Poseur

Swashbuckler
Fan vad jag hatar att vara fascinerad utav sådana här trådar och saker!
Fan vad jag hatar sådana här trådar!

Varför har jag och många andra en så sjuk fascination för sådana här sjukt vidriga saker?

/Poseur tänker inte bidra, är inte på äckelhumör.

Kärlekscraft

Swordsman
Elefantiasis, gasbrand - relateras till kallbrand, diabetesfot, sår + diabetes, Vävnadsdöd p.g.a droger som bromo dragonfly och Desomorfin[krokodil}, progeria - man åldras i förtid, Alzheimers sjukdom - hjärnvävnaden bryts ner, hjärnan börjar se ut som en murken valnöt varvid effekter som att intellektet är på en 3-årings nivå + bajsätande

Necrotizing fasciitis - köttätande bakterier, vävnad måste skäras bort. Svåra fall av ögoncancer - äckligt. Porphyria, Cancrum Oris (TITTA INTE!), Neurofibromatos, Olika former av inälvsmask, larver som lägger ägg i huden, vissa typer av sandloppor som gräver tunnlar i din hud, vansining klåda och tydlig inflammation/infektion. Madurafot, skyttegravsfot, Argyria - blåbärshud. Vissa spindlars och ormars bett är inte kul för kroppen - nekros uppstår.
[h=1][/h]