Nekromanti [Rotsystem] - Korrläsare sökes till äventyr

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Som en del av crowdfundern till Rotsystem lovade jag en gängmodul. Den är, som några av er säkert märkt, under full utveckling.

Jag hoppas kunna bli klar med texten under den här veckan; det är ett av mina sportlovsprojekt. När den är klar skulle jag behöva några korrekturläsare som kan tänka sig att ögna igenom texten och tycka saker om den. Vi snackar stavfel, meningsuppbyggnad, struktur, stilistik, begriplighet, hela klabbet.

Enda haken är att jag tänkt försöka få boken tryckt till Gothcon. Det betyder att det brinner i knutarna.

Därför har jag beslutat mig att lova bort ett exemplar av modulen till alla som är med och korrläser. Exemplaren kan signeras och numreras om det är intressant. Är du intresserad av annan ersättning; kom med förslag. Monetär ersättning kan komma ifråga.

Det rör sig just nu om c:a 18 sidor råtext för äventyret och ytterligare 9 för gänggeneratorn. Men den senare är ju mest listor. Äventyret kommer troligen svälla ut till 20 sidor.

Och ja, jag inser absolut hur orimligt det är att förvänta sig att någon ska sätta sig och korrläsa 30 sidor på sin fritid och göra det inom tidsramen. Men jag hoppas ändå på forumiternas hjälpsamhet och blir enormt tacksam för all hjälp jag kan få.

Större delen av texten kan läsas redan nu; det är bara de sista delarna som behöver skrivas nu. Ifall nån vill komma igång redan nu menar jag.

Skicka PM eller skriv i tråden för att visa intresse.

Plz?

Godzillikles

Veteran
Jag vet inte när Gothcon är, men jag är mestadels arbetslös (jobbar bara på inringning), så förutsatt att jag inte helt plötsligt får massa jobb (till exempel om många blir sjuka) så borde jag hinna med att korrläsa ett par omgångar om du vill.

edit: Krävs att man är bekant med rotsystem så är jag inte till mycket hjälp.

JJoghans

Regelknackare
Jag hjälper gärna till. Jag kan inte avgöra exakt hur mycket tid jag hinner lägga på det, men intresse finns. :)

MetaLarsson

Warrior
Undertecknad kan hjälpa till och korrekturläsa, då vederbörande har ganska gott om tid de närmaste veckorna.

Vimes

Sillkung
Jag har tid tror jag, skicka ett PM med länk till gdocs och en deadline så kör vi.

krank

Gott att höra att det finns några frivilliga!

Jag ska snygga till första delen av texten lite och skickar PM till er under dagen med deadlines och instruktioner.

Vimes

Sillkung
krank;n72107 said:
Gott att höra att det finns några frivilliga!

Jag ska snygga till första delen av texten lite och skickar PM till er under dagen med deadlines och instruktioner.
Topp!

krank

Du är en pärla, gizmo! Skickar dokument i din riktning när jag kommer hem.