Nekromanti [Rotsystem] - Layoutarbetet

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har nu börjat pilla lite med layouten till Rotsystem. Just nu ser planen ut ungefär såhär:

1. Lugnt och sansat layouta samtliga kapitel. Stoppa in illustrationer där det behövs eller passar.
2. Se om jag har några illustrationer kvar. Stoppa in dem där det finns få eller inga illustrationer.

Jag har nån idé om att det här egentligen inte ska behöva ta mer än någon vecka, i och med att min layoutmall redan är fixad, inklusive de typografiska grejer Dante tipsat om.

Här är kapitel 1:
https://www.copy.com/s/mAGoZsLUuOZeSIeX/01-introduktion.pdf - Klicka "Save" för att ladda ner, annars ser ni ju bara första sidan.

(Jag har gått över från Dropbox till Copy.com pga att Copy ger mer gratisutrymme. 20gb om du följer den här länken...)

Vad gäller verktyg så använde jag demoversionen av DocsFlow för att göra PDF:en ovan. Det betyder alltså att jag monterar in google docs-dokument direkt i InDesign, och att de fortsätter vara länkade. När jag ändrar något i google docs-dokumentet så synkas ändringarna till InDesign. Jag är rätt impad och kommer nog att köpa fullversionen av DocsFlow när lönen kommer ($200).

Andra noteringar:
  • Det här ska tryckas i A5, så tänk er inte att det här ska smällas upp på A4-sidor eller så.
  • Bakgrundstexturen kommer att göras om / bytas ut. Den som är där nu är fulsnodd från någon texturhemsida bara för att jag ska ha något där.