Nekromanti [Rotsystem] - Logotyp igen

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag vet att det tråd om logotypen till Rotsystem men jag väljer ändå att starta en ny. Om moderatorerna vill kan de såklart flytta in den här tråden in i den gamla.

Nå: Rotsystem behöver en logga, och arbetet med loggan har stått still alldeles för länge. Och jag är i dagsläget inte det minsta nöjd med de varianter som kom fram i förra tråden. Just nu vet jag inte ens om jag fortfarande tycker att själva grundidén är värd att räddas. Kanske ska jag bara ta något hyfsat futuristiskt typsnitt och kanske skita ner det lite. Funkar det för den här apsnygga postern för en hypotetisk Neuromancerfilm.

Eller så bygger jag någon enkel symbol, typ ett enda tecken, som får vara loggan och skriver spelets namn med futuristisk text under.

Men jag tänkte göra ett "sista" försök att göra något halfway decent av den förra idén. Jag är LÅNGT ifrån säker på att det här blev något vettigt:

Attachments

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Min allmänna åsikt, och som nästan alla amerikanska rollspel misslyckas med, är att hålla en konsekvent estetisk stil.

Med det sagt så tycker jag att logan och de kartor du har gjort passar väldigt väl tillsammans rent estetiskt och jag skulle köra på dem.

Men det är min åsikt....

krank

Tony.M.Meijer said:
Min allmänna åsikt, och som nästan alla amerikanska rollspel misslyckas med, är att hålla en konsekvent estetisk stil.

Med det sagt så tycker jag att logan och de kartor du har gjort passar väldigt väl tillsammans rent estetiskt och jag skulle köra på dem.

Men det är min åsikt....
Och den tackar jag för!

Sen får vi se exakt hur konsekvent det blir med lite olika illustratörer. Men det ordnar sig nog. Svårt att få in tillräckligt många illustrationer från en och samma illustratör, om man bara ska ha en.

Max Raven

T12-kultist
Funkar?

Ish.

Jag är inte helt säker på att rötterna (kretsdelarna) fungerar bra med växtdelarna. Jag gillar att det finns en övergång, typ.

Å andra sidan gillade jag nog "kretsar arrangerade som växtrötter" också. >.>

Texten verkar passa dock, imho.

Kanske är något så litet som att göra så att mittersta partiet av växten svänger utåt, inte inåt?

krank

Max Raven said:
Jag är inte helt säker på att rötterna (kretsdelarna) fungerar bra med växtdelarna. Jag gillar att det finns en övergång, typ.

Å andra sidan gillade jag nog "kretsar arrangerade som växtrötter" också.
ja, det är en svaghet här. Nackdelen jag märkte med att bara ha linjer som rötter var att de liksom antingen blev för plottriga eller inte kändes tillräckligt växtiga...

Max Raven said:
Kanske är något så litet som att göra så att mittersta partiet av växten svänger utåt, inte inåt?
Du menar de där små rot-mandiblerna som griper ner mot y:et? Kanske, kan testa imorgon...

Möller

Hubert Hortlax
krank said:
Här är förresten en cyberpunksymbol jag tycker är fantastisk konceptuellt sett, men som inte riktigt passar just Rotsystems symbolik:

http://i.imgur.com/5IG5P.png
Och du kan inte göra en växtdel, en gren med blad och en frukt, som övergår till sladdar och kopplingar i samma stil som dendär? Fast det blir nog lite för avancerat för en logga

Max Raven

T12-kultist
Blargh, det blev inte så snyggt, men typ:

Nej, jag vet inte. Mitten kändes bara off jämfört med resten, tyckte jag.

Attachments

krank

Möller said:
Och du kan inte göra en växtdel, en gren med blad och en frukt, som övergår till sladdar och kopplingar i samma stil som dendär? Fast det blir nog lite för avancerat för en logga
Iofs, den där fast en vindlande gren kanske kunde vara nåt. Synd att jag inte kan rita vindlande grenar. Får väl kanske be nån av mina illustratörer =)

Ape of Wrath

DOWN WE GO
krank said:
Kanske ska jag bara ta något hyfsat futuristiskt typsnitt och kanske skita ner det lite.
Ja! Det funkar alltid! Bokstäverna kan vara smutsigt grå med sprickor plus lite gröna slingor som symboliserar grönskan. Kan du dessutom hitta ett typsnitt med höga bokstäver som för tankarna till megastrukturer så är det kaka.

krank said:
Eller så bygger jag någon enkel symbol, typ ett enda tecken, som får vara loggan och skriver spelets namn med futuristisk text under.
Ännu bättre, fast svårare!

Kanske helt enkelt en stiliserad siluett av en sån däringa arkologi med skog under eller runtom?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag gillar ju överdådigt med Fluff så jag gillar allt, men Seregs är väl mer kranig (dvs. "stilren" :gremwink: ).

Max Raven said:
Fast vet inte ifall de horisontella strecken behövs.
Ska de vara kvar tycker jag i alla fall att de i så fall bör ligga i nivå med texten, för att understryka att kretsarna faktiskt är rötter under marken.

krank

Sereg said:
jag tycker det är lite för mycket som pågår i loggan, och jag tycker inte riktigt att den övre delen passar ihop med den undre. Kanske göra nån sån här variant?
Riktigt snygg, tyckte jag. Fick ett liknande förslag på Facebook. Ska definitivt övervägas!

Dock behöver jag fortfarande förtydliga vad kretsarna är för något. Får se om jag leker lite med linjetjocklekar, kanske lite assymmetri i "kronan" i mitten.

En möjlighet, tänker jag, skulle kunna vara att ha tre storlekar; en med träd+kretsar, en med bara kretsar, en med bara text. Beroende på hur mycket vertikalt utrymme som finns.

Eller så slänger jag bara trädet. Får se.

krank

Robert Jonsson said:
Ska de vara kvar tycker jag i alla fall att de i så fall bör ligga i nivå med texten, för att understryka att kretsarna faktiskt är rötter under marken.
Jag tycker i och för sig att det blev en intressant effekt just av att en del av dem sticker upp ovanför marken; då blir delen som sticker upp lite som "trädstammen" och det som är under "rötterna"...

Max Raven

T12-kultist
Jag fick en tanke kring att man skulle kunna köra en "grön postapokalyps"-bild ovanför logotypen, så man får "växter" ovanför på något sätt - att utanför eller ovanför trycker naturen på. Någonting sånt? :gremsmile:

Hopsvängd på 10 minuter i paint, men typ:

(Bild härifrån)

krank

Max Raven said:
Jag fick en tanke kring att man skulle kunna köra en "grön postapokalyps"-bild ovanför logotypen, så man får "växter" ovanför på något sätt - att utanför eller ovanför trycker naturen på. Någonting sånt? :gremsmile:
Just vilka bilder som hamnar kring logotypen får vi se... inväntar ju omslagsillustration och så.

EDIT: Eller tänkte du som del av logotypen?

EDIT: Also, den där bilden var fucking awesome!.

Max Raven

T12-kultist
Ja, alltså, tänkte inte som del av logotypen - jag tänkte mer som att den kunde utnyttja med loggan för att låta den interagera lite med logotypen på omslaget, om man kör en logga som är som "rot" som Seregs variant.

Och ja, den bilden är rätt cool - tror de plockat Wastelands bild och fyllt med grönska? :gremsmile: I vilket fall, typ, jag fick någon mental bild av en utomhusbild fylld med tryckande grönska, lite med ett Cthulhoidt utseende på det.