Jag skriver nu på speltest/introäventyret till Rotsystem och skulle behöva lite namnhjälp.
Jag behöver namn på två saker. Först och främst äventyret i sig. Just nu heter det "Nu grönskar det", men nån tyckte att det kändes lite för "nu våras det för..." och det var ju inte riktigt rätt. Jag siktade mer på den klassiska visan.
Sedan behöver jag också namn på ett hemligt projekt som dyker upp i äventyret.
Projektet:
Äventyrets huvudplot i korthet:
Så. Jag skulle gilla namn på svenska, gärna lite poetiska, gärna referenser antingen till popkultur eller helt enkelt till kultur i allmänhet.
Jag behöver namn på två saker. Först och främst äventyret i sig. Just nu heter det "Nu grönskar det", men nån tyckte att det kändes lite för "nu våras det för..." och det var ju inte riktigt rätt. Jag siktade mer på den klassiska visan.
Sedan behöver jag också namn på ett hemligt projekt som dyker upp i äventyret.
Projektet:
...går ut på att försöka återta data som finns i en övergiven forskningsstation. Datan handlar om hur Grönskan sprider sig i fågelpopulationer, och om fåglars migrationsmönster. Forskningsstationen befann sig i ett av de hus vars översta våningar stack upp genom arkologins tak; idag är dess nedre delar helt avspärrade men huset står fortfarande kvar på ovansidan och pekar uppåt som ett anklagande finger.
Nuvarande skissade namn: Projekt Reclamation, Projekt Fransiscus.
Nuvarande skissade namn: Projekt Reclamation, Projekt Fransiscus.
Äventyrets huvudplot i korthet:
I samband med ovan nämnda projekt infekteras chefen för Invid Laboratories, det underföretag till megakorpen Sigmatec som hållit i projektet. Chefen blir mer aggro, och påverkas att skjuta till mer resurser och ta fler risker i att öppna vägen in i - och ut ur - forskningsstationen på ytan.
Till slut blir chefen så aggro att hon mördar sin make och flera av sina forskare, och till slut exploderar hennes huvud och sprider sporer över hela kontoret. Sigmatec stänger ner labbet, och gör sitt bästa för att mörka samt fördröja externa utredningar tills deras egna städare fått tillfälle att undanröja eventuella bevis.
Rollpersonerna anlitas för att ta sig in till Invid Laboratories, undersöka brottsplatsen och rapportera tillbaks till Koalitionen (det pan-korporativa samarbetsorganet, typ som megakorparnas FN. Rollpersonerna är alltså basically lite som en korsning mellan spioner och inspektörer i det här fallet). Om de känner sig gung-ho kan de också få i uppdrag att städa upp på ytan, i forskningsstationen.
Till slut blir chefen så aggro att hon mördar sin make och flera av sina forskare, och till slut exploderar hennes huvud och sprider sporer över hela kontoret. Sigmatec stänger ner labbet, och gör sitt bästa för att mörka samt fördröja externa utredningar tills deras egna städare fått tillfälle att undanröja eventuella bevis.
Rollpersonerna anlitas för att ta sig in till Invid Laboratories, undersöka brottsplatsen och rapportera tillbaks till Koalitionen (det pan-korporativa samarbetsorganet, typ som megakorparnas FN. Rollpersonerna är alltså basically lite som en korsning mellan spioner och inspektörer i det här fallet). Om de känner sig gung-ho kan de också få i uppdrag att städa upp på ytan, i forskningsstationen.
Så. Jag skulle gilla namn på svenska, gärna lite poetiska, gärna referenser antingen till popkultur eller helt enkelt till kultur i allmänhet.