Nekromanti [Rotsystem] Respons på äventyr sökes

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
SPOILERS för den kommande kampanjboken till Rotsystem!

Spelledarpersonerna jag skrev om hör ihop med äventyr. Mer exakt de tre första äventyren i vad jag kallat Den Stora Kampanjen till Rotsystem och som nu kristalliserats till Lika bra att sluta drömma.

LBASD kommer att bestå av minst två böcker. De två första är planerade och sitter liksom ihop med varandra, plotmässigt. Kanske blir det bara två böcker, vad vet jag?

Men, den första boken har arbetsnamnet ROBOTSKALLEN. Det kommer sannolikt att ändras.

Just nu är äventyren punktlistor, som senare ska förvandlas till riktig text. Men jag tror att punktlistorna är läsliga nog för att utomstående ska kunna kolla igenom dem.

Så. Jag skulle hemskt gärna vilja ha lite kommentarer och respons på äventyren, om ni har tid och är lite nyfikna på vad jag haft för mig.
Det finns som sagt också ett gäng SLP-profiler som hör ihop med äventyren.

De två första äventyren har vi pratat om här på forumet förut. Stort tack för hjälpen jag fick då!

Om du vill ha kommentarsrättigheter till något av dokumenten, skriv din gmail här eller i PM så fixar jag.

I senare skede, när det finns riktig text att läsa, så kommer jag att efterfråga korrläsning och så; då kommer det dock vara lite sent att göra stora strukturella ändringar.

.113

Swashbuckler
Snabbkollat igenom första uppdraget på väg hem med magsjuka för att ha nått att fokusera på.. Och det fyller kraven! Jag klarade mig hem.

Det verkar också vara ett väldigt bra och roligt uppdrag, lite klassiskt men ändå inte. SPOILER nedan.

Gillar framför allt att man dels har alternativ, även om man får tänka fritt så får man ju också välja sida! Och välja lite vilken typ av grupp man är, snabbt å ösigt, eller smart å genomtänkt.

Andra delen när man sen får möjligheten för världens double rosas genom att ta hand om hjälpa A ta hand om X för att sen ta betalt av A och sen döda A och få betalt av B är ju roligt :) det var kanske inte planen men även om man inte vill göra det så så får man ju även här valen att välja sida.

I like.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
.113;n290779 said:
Gillar framför allt att man dels har alternativ, även om man får tänka fritt så får man ju också välja sida! Och välja lite vilken typ av grupp man är, snabbt å ösigt, eller smart å genomtänkt.

Andra delen när man sen får möjligheten för världens double rosas genom att ta hand om hjälpa A ta hand om X för att sen ta betalt av A och sen döda A och få betalt av B är ju roligt :) det var kanske inte planen men även om man inte vill göra det så så får man ju även här valen att välja sida.
Kul att du gillart! Du sätter också fingret på det jag försökte föra: jag vill alltid att spelarna ska ha meningsfulla val att göra - det är roligt med val, det är roligt att kunna känna sig klurig och smart när man väljer saker. Förhoppningsvis hinner också spelarna skapa sig en egen agenda i det hela - om det bara är pengar rakt av, eller om de också t.ex. vill få reda på exakt vad som "egentligen pågår". Det är ju fullt möjligt att "klara äventyret" och få pröjs utan att man ens får veta något om uploading-härvan...