Nekromanti [Rotsystem] Respons på SLP:er

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Så, som jag säkert nämnt sitter jag och bygger på den kommande kampanjboken till Rotsystem. I dess tre hyfsat matiga äventyr finns det totalt 36 spelledarpersoner, av större eller mindre vikt.

Jag har nu suttit och skrivit ihop profiler för allihop, och eftersöker nu respons och kommentarer.

Syftet med profilerna är att ge SL instruktioner och lite grundläggande fakta om varje person, så att hen förhoppningsvis upplever det lättare att gestalta och att improvisera när rollpersonerna hittar på något oväntat. Försöker de utpressa den här personen? Kolla vad hens rädsla är, fundera på hur RP kan få reda på den rädslan. Vill de muta personen? Kolla vad hens mål är, och fundera hur RP skulle kunna hjälpa hen att uppnå det målet. Och så vidare. Jag har också tagit med sexualitet because, well, why not - det kan ju absolut komma till användning om RP vill skapa honeypots etc. Dessutom gör det att jag får möjlighet att fixa lite representation.

För... Jag vill att det ska vara helt klart att jag eftersträvat god representation och att jag räknat huvuden. Det är inte en slump att det ser ut som det gör. Jag ÄR jäkligt PK, jag gillar kvotering, jag vill att mina produkter ska återspegla det. Jag har aktivt fixat överrepresentation av grupper som normalt är underrepresenterade. Det skriver jag inte för att skryta utan för att tydliggöra premissen, målsättningen. Så köper du inte det så är det här nog ingenting för dig.

Med det sagt...

SLP-profilerna innehåller givetvis spoilers.

Här är en länk till profilerna.

Förutom korr av saker som stavning så är det tänkt att vara ganska färdig text. Det är alltså inte nödvändigtvis löptext, utan mer som kortfattade anteckningar. Tillräckligt mycket info för att vara användbart, tillräckligt kort för att man ska kunna läsa ganska snabbt.

Kommentarer kan lämnas direkt i dokumentet, förutsatt att ingen aktivt går in och vandaliserar. För då stänger jag av den funktionen. Jag läser såklart också kommentarer här i tråden.

Jag har säkert glömt något viktigt, men det kommer jag säkert på senare...

(Det finns en tabell som jag använt för att räkna och justera lite. Den kan man också få titta på.)