I den här tråden tänkte jag med ojämna mellanrum lägga in texter jag funderar på om de funkar, och be om lite respons.
Först ut är en liten stämningstext/grej:
Sen skrev jag en sida med bakgrundshistoria som hör ihop med ovanstående text också. Men det blir nog kanske mer nåt jag försöker få korrläsare att titta på, typ när kapitlet blivit lite mer komplett.
Först ut är en liten stämningstext/grej:
Jag tänkte inte så mycket på språket här utan körde på det som kändes bra just då. Jag tänkte lite lagom slang, lite engelska, och så blev det tydligen lite spanska också. Antagligen inspirerat av latinokaraktärer i amerikanska filmer."När jag jobbade på bassängerna så lärde jag känna en rätt märklig snubbe. Elias hette han. Var jävligt klipsk. Värsta databanken, bro. Kunde allt, eller jävligt mycket i varje fall. Såg ut att vara typ åtti-nitti kanske. Helt klart old school, med feta gener från förr. Han jobbade bra, men blev ofta trött, så vi tog rökpauser och snackade skit.
Han hade jobbat som lärare, sa han, innan exilen. Innan Stora Gröna fucked it all up. Nu jobbade han vid bassängerna som oss andra. Livet är märkligt, que? Men i alla fall, han pratade en del om hur det var innan. Hur det blev som det blev.
'Makt är beroende av sammanhanget' brukade han säga. Och så hostade han. Han hostade mycket, Elias. 'När alla hade allt, då tynade företagen bort. Men när vi tvingades i exil, då kom de tillbaks.'
Ibland tänker jag på det där. Om megakorparna och makten. Kanske vill de inte tillbaks till Elias värld, que? Kanske vill de bara hålla kvar sin makt, och hålla oss nere i skiten." — Cassandra Nyne
Sen skrev jag en sida med bakgrundshistoria som hör ihop med ovanstående text också. Men det blir nog kanske mer nåt jag försöker få korrläsare att titta på, typ när kapitlet blivit lite mer komplett.