Nekromanti [Rotsystem] Tyckartråd om kapitelsidor

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag sitter i valet och kvalet mellan två sätt att påbörja kapitel. Eller möjligen tre, beroende på hur man räknar.

VARIANT A

Kapitel påbörjar på höger eller vänster sida (eller, jag försöker gärna få alla att börja på höger sida, och brukar stoppa in illustrationer tills jag får som jag vill). Bara kapitelsidan får en avvikande layout i form av det stora svarta blocket på bilden.

VARIANT B

Kapitel påbörjas alltid som ett helt uppslag, där båda sidorna har en avvikande layout.

VARIANT C

Om ett kapitel påbörjas på vänstersida används variant B. Om det påbörjas på högersida används variant B. Det inte-så-konsekventa alternativet.

REFERENS: Den vanliga layouten
Såhär ser sidorna ut när det inte påbörjas kapitel på dem.

SENARE FRÅGA
Huruvida det svarta också ska vara texturerat på något sätt. Experimenterar med textur vid senare tillfälle, postar med/utanbilder när jag har något att visa...

Åsikter?

Tre solar

Hero
Jag gillar variant A bäst.
Variant B känns som att en massa träd dog för att bli en svart bård.
Om inte, förstås, du har en "inledning" som precis får plats på ett uppslag (så att det inte står "vanlig" text på uppslaget, utan en översikt eller in-game text). Då kan jag gilla B.
krank said:
Frågan är om det verkligen är något dåligt att träd dör för att bli sidor i ett spel som handlar om att jag hatar naturen? =)

Men allvarligt: Åsikten noterad, kommer att tas i beaktande. Har fått motsatt reaktion från annat håll (där det upplevdes att den starka markeringen nog skulle underlätta bläddrande och hittande), så det blir en avvägning.