Mer exakt, vad behöver ett sjukhus ha i en retro-cyberpunkframtid?
I min kommande modul "G -- som i Gängkrig" figurerar ett småskaligt sjukhus. Jag har själv knappt varit inne på ett sjukhus -- det jag sett av ett är väl i princip reception, väntrum och undersökningsrum. Via kulturell programmering så har jag också fått begränsad kunskap om sådana exotiska platser som operationssalar, rum där man har en såndär MRI-scanner-apparat och rum för patienter som behöver ligga kvar ett tag (efter operation, för observation, whatever). Jag kan räkna ut att det behövs någon form av administrativa rum också.
Vad mer? Vad behöver jag stoppa in för att läsare som kan mer än mig inte ska tycka att det är fånigt att jag glömt något?
Vad är rimligt förhållande vad gäller antalet rum? Om vi tänker operationssalar kontra undersökningsrum kontra rum där man förvarar patienter som ska vila eller opereras till exempel.
I min kommande modul "G -- som i Gängkrig" figurerar ett småskaligt sjukhus. Jag har själv knappt varit inne på ett sjukhus -- det jag sett av ett är väl i princip reception, väntrum och undersökningsrum. Via kulturell programmering så har jag också fått begränsad kunskap om sådana exotiska platser som operationssalar, rum där man har en såndär MRI-scanner-apparat och rum för patienter som behöver ligga kvar ett tag (efter operation, för observation, whatever). Jag kan räkna ut att det behövs någon form av administrativa rum också.
Vad mer? Vad behöver jag stoppa in för att läsare som kan mer än mig inte ska tycka att det är fånigt att jag glömt något?
Vad är rimligt förhållande vad gäller antalet rum? Om vi tänker operationssalar kontra undersökningsrum kontra rum där man förvarar patienter som ska vila eller opereras till exempel.