Jag sitter och lägger sista handen vid "grundsystemet till Rotsystem nu, och funderar på var jag ska lägga mitt krut härnäst. Målet är att ha ett hyfsat färdigt "speltestkit" redo att skickas ut till hugade speltestare innan sommaren är slut.
Men vad ska ett sådant kit innehålla? Jag tänker typ...
- Ett äventyr, som åtminstone potentiellt låter rollpersonerna pröva på alla tre typerna av utmaningar Rotsystem är tänkt att erbjuda.
- En kortare världssammanfattning på kanske ett A4, för de som inte hängt med i utvecklingen.
- Reglerna; både för vanliga handlingar och för strid, hacking etc som behövs för äventyret.
- Rollpersonsskapandereglerna inkl. bakgrundsgenerering och sådant.
- Ev. färdiga rollpersoner att plocka ifall man inte har tid att skapa rollpersoner utan bara vill köra igång och spela.
Vad tänker ni? Något av ovanstående jag kan strunta i eller bör hålla väldigt kort? Saknas något? Hur viktigt är det för er som potentiella speltestare att speltestdokumentet innehåller bilder och är snyggt layoutat?
Men vad ska ett sådant kit innehålla? Jag tänker typ...
- Ett äventyr, som åtminstone potentiellt låter rollpersonerna pröva på alla tre typerna av utmaningar Rotsystem är tänkt att erbjuda.
- En kortare världssammanfattning på kanske ett A4, för de som inte hängt med i utvecklingen.
- Reglerna; både för vanliga handlingar och för strid, hacking etc som behövs för äventyret.
- Rollpersonsskapandereglerna inkl. bakgrundsgenerering och sådant.
- Ev. färdiga rollpersoner att plocka ifall man inte har tid att skapa rollpersoner utan bara vill köra igång och spela.
Vad tänker ni? Något av ovanstående jag kan strunta i eller bör hålla väldigt kort? Saknas något? Hur viktigt är det för er som potentiella speltestare att speltestdokumentet innehåller bilder och är snyggt layoutat?