Nekromanti [Rotsystem] - Vad behövs i ett speltestkit?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag sitter och lägger sista handen vid "grundsystemet till Rotsystem nu, och funderar på var jag ska lägga mitt krut härnäst. Målet är att ha ett hyfsat färdigt "speltestkit" redo att skickas ut till hugade speltestare innan sommaren är slut.

Men vad ska ett sådant kit innehålla? Jag tänker typ...

- Ett äventyr, som åtminstone potentiellt låter rollpersonerna pröva på alla tre typerna av utmaningar Rotsystem är tänkt att erbjuda.
- En kortare världssammanfattning på kanske ett A4, för de som inte hängt med i utvecklingen.
- Reglerna; både för vanliga handlingar och för strid, hacking etc som behövs för äventyret.
- Rollpersonsskapandereglerna inkl. bakgrundsgenerering och sådant.
- Ev. färdiga rollpersoner att plocka ifall man inte har tid att skapa rollpersoner utan bara vill köra igång och spela.

Vad tänker ni? Något av ovanstående jag kan strunta i eller bör hålla väldigt kort? Saknas något? Hur viktigt är det för er som potentiella speltestare att speltestdokumentet innehåller bilder och är snyggt layoutat?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
krank said:
Vad tänker ni? Något av ovanstående jag kan strunta i eller bör hålla väldigt kort? Saknas något? Hur viktigt är det för er som potentiella speltestare att speltestdokumentet innehåller bilder och är snyggt layoutat?
Det låter mycket bra samt det som sades om konkreta frågor som du vill ha svar på.
Speltestdokumentet behövver inte inehålla blider, möjligen om du har stämmnings bilder som du tänkte ha till spelet så kan du kanske ha med någon så man kan få en uppfattning hur du ser det. Behöver inte vara detalierad, inte mer än en skiss och det är bara om du vill vara jätte snäll. Snyggt layoutat är trevligt men så länge det är läsbart så är det lungt för min del, jag förväntar mig inte ett färdigt matrial utan endast ett test.

Vore kanske bra om du förklarar vad det är man kommer testa gärna ha så kan kan skriva vad man tycker om de olika "utmaningarna".