God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,533
Handen bryter jorden abrupt under den blixtrande himmelen och en bruten, blödande arm pressar sig upp efter den. Skepnaden som drar sig upp ur graven bland bergen släpar sig upp till ytan innan den ramlar över på sidan, hostar ut jord ur sina lungor och står på alla fyra skakandes i nästan en hel minut innan den klättrar upp på sina två fötter. En ryckig hand tar tag i svärdet som hänger och dinglar i två läderrämmar vid skepnadens sida och drar det. Vapnet höjs mot himmelen och efter ett par tunga andetag kommer vrålet. Primal vrede, smärta och hämndlystnad ekar mellan bergstopparna.
Bakom skepnaden stiger två kvinnor ut från en ljusstråle, en av dem klädd i skinnande rustning och den andra av dem i en vit klädnad. Kvinnan i rustning slänger en blick på skepnaden som mer och mer börjar se ut som en alv. "Jag sa till dig att försöka bättra dig innan du dog, men lyssnade du?" Alven ser tillbaks över axeln på kvinnan med ögon som fortfarande håller på att läka ihop, "Jag ångrar inget."
Under tiden har formen av en dvärg smygit sig upp på gruppen. Formen verkar ha kommit upp ur stenen som formar berget i sig och bli mer kött och mindre ursten med varje steg. "Så ni fick alla samma uppdrag som jag?", kvinnorna nickar. Alven säger bara, "Inte ett uppdrag, en deal.", och de andra nickar.
Där är en stunds tystnad och sedan börjar det lilla sällskapet gå ner mot vägen som leder bort från bergen som om de alldrig gjort något annat. Efter ett litet tag suckar dvärgen, "Det är skönt att ha gruppen sammlad igen."
Ibland har man en TPK. Finns inte chansen att ha det så försvinner spänningen med rollspel. Det finns många sätt att ta sig vidare från en TPK. Ibland skapar man en ny grupp, ibland äventyrar man vidare i dödsriket och ibland startar man bara en ny kampanj.
Men ibland är man mer fäst vid karaktärerna än kampanjen och gruppen vill utforska dem vidare. Så här är mitt förslag... Det tar 100 år, kanske mer men sedan kallas de tillbaks för ett uppdrag de är speciellt ämnade för och i utbyte mot att de tar hand om problemet så får de ett nytt liv. Vem ger dem chansen? Kanske en ande som uppfyller en önskan, kanske karaktärernas gudar eller kanske någon annan.
Så, vad tycks?
Bakom skepnaden stiger två kvinnor ut från en ljusstråle, en av dem klädd i skinnande rustning och den andra av dem i en vit klädnad. Kvinnan i rustning slänger en blick på skepnaden som mer och mer börjar se ut som en alv. "Jag sa till dig att försöka bättra dig innan du dog, men lyssnade du?" Alven ser tillbaks över axeln på kvinnan med ögon som fortfarande håller på att läka ihop, "Jag ångrar inget."
Under tiden har formen av en dvärg smygit sig upp på gruppen. Formen verkar ha kommit upp ur stenen som formar berget i sig och bli mer kött och mindre ursten med varje steg. "Så ni fick alla samma uppdrag som jag?", kvinnorna nickar. Alven säger bara, "Inte ett uppdrag, en deal.", och de andra nickar.
Där är en stunds tystnad och sedan börjar det lilla sällskapet gå ner mot vägen som leder bort från bergen som om de alldrig gjort något annat. Efter ett litet tag suckar dvärgen, "Det är skönt att ha gruppen sammlad igen."
Ibland har man en TPK. Finns inte chansen att ha det så försvinner spänningen med rollspel. Det finns många sätt att ta sig vidare från en TPK. Ibland skapar man en ny grupp, ibland äventyrar man vidare i dödsriket och ibland startar man bara en ny kampanj.
Men ibland är man mer fäst vid karaktärerna än kampanjen och gruppen vill utforska dem vidare. Så här är mitt förslag... Det tar 100 år, kanske mer men sedan kallas de tillbaks för ett uppdrag de är speciellt ämnade för och i utbyte mot att de tar hand om problemet så får de ett nytt liv. Vem ger dem chansen? Kanske en ande som uppfyller en önskan, kanske karaktärernas gudar eller kanske någon annan.
Så, vad tycks?