Nekromanti RP dör som flugor

Finns det något spel där RPna dör som flugor, men som låter deras död verkligen betyda något regelmekaniskt eller narrativt?

Exempel: Leif blir brutalt söndersliten men hans död ger honom narrativet för en stund alternativt så kan han välja att ge Bosse +25 på ett slag i nästa utmaning. Typ.

Ni förstår vad jag menar hoppas jag.

God45

#PrayersForBahakan
Slasher flick! Man har en hög karaktärer. När de dör powerar man upp sin surviver girl för slutfighten mot slashern.

entomophobiac

Low Prep High Play
På sätt och vis vill jag ta upp Pendragon, men att föda upp yngel och låta dem ta över dina stats är kanske inte fullt så intensivt som det du är ute efter... Men det är coolt!

Rangertheman

Myrmidon
Min första tanke var Paranoia där själva narrativet är att man spelar en av sex kloner i en dystopi som styrs av en galen dator =)

(PS. Säg inte att jag skrev "galen". Datorn är din vän! Lita på Datorn!)

Khan

Kondottiär
God45;n326262 said:
Slasher flick! Man har en hög karaktärer. När de dör powerar man upp sin surviver girl för slutfighten mot slashern.
Hur stor är skillnaden mellan Slasher Flick och Final Girl?

.113

Swashbuckler
Rangertheman;n326299 said:
Min första tanke var Paranoia där själva narrativet är att man spelar en av sex kloner i en dystopi som styrs av en galen dator =)

(PS. Säg inte att jag skrev "galen". Datorn är din vän! Lita på Datorn!)
Min med! Men tråden verkade klar å nöjd så skrev det inte, va bara tvungen säga det nu när. Du lyfte fram det :)

Staffan

Myrmidon
Jag vet inte om det är riktigt vad du är ute efter, men i alla fall i samma härad så finns Phoenix: Dawn Command, ett kortbaserat rollspel skrivet av Keith "Eberron" Baker. Där spelar man en fenix - inte som i en brinnande fågel, men som i någon som kommer tillbaka från döden fast starkare.

God45

#PrayersForBahakan
Khan;n326301 said:
Hur stor är skillnaden mellan Slasher Flick och Final Girl?
Jag är fel person att svara på det tyvärr. Har inte spelat Final Girl och har jag läst det minns jag inte detaljerna.

Snodde Slasher Fliks uppslag rätt hårt.

Något dylikt kommer det eventuellt bli:

Man skapar en varsin hjälte samt 3 sidekicks.

Sidekicksen använder man för att skicka ut och spana.

I spaningsfasen kan en hot scen uppstå, kallad "kill scene" i Slasher Flicks, man slår då ett antal utmaningsslag. Dör sidekicken så ger man bonusar till sin hjälte.

Förenklat som tusan!