Nekromanti RPG Music for Mood

GarraGrind

Veteran
Fortsättning på en idé som kom upp för ett par månader sedan om rollspelmusik:

Nu har jag åtminstone lagt grunderna för sidan, en väldigt enkel sådan. Den är långt ifrån färdig, men åtminstone upplagd.

Jag kommer att börja med att fylla upp "skräck" t.ex. med 4 underkategorier, varav varje innehåller 4 låtar. Om någon känner sig manad att vara admin för ett forum och lägga upp allt som behövs och så, gör det bara! Och maila sedan mig url:et dit så jag kan länka från sidan.

http://www.freewebs.com/fulltimekillerrpg ska alldeles strax fixa .tk adress.

haltageten

Dum inuti huvudet
Tänkte bara meddela att sidan inte är särskillt kompatibel med firefox. Kanske något du skall se över?

- Jocke

Rickard

Urverk speldesign
"Tänkte bara meddela att sidan inte är särskillt kompatibel med firefox. Kanske något du skall se över?"
Mmm, tydligen så funkar inte interna style sheets i iframes.

/Han som tycker det är lite lustigt, men vet inte hur ramar och css egentligen funkar tillsammans

Feuflux

omjonasson.se
HTML Validator säger

Firefoxpluginet HTML Validator säger:

line 24 column 1 - Warning: < body > attribute "bgcolor" had invalid value "626262" and has been replaced

line 29 column 44 - Warning: < img > lacks "alt" attribute
Okej, kategori "inte hela världen"...

line 33 column 23 - Warning: < iframe > attribute "align" has invalid value "default"

GarraGrind

Veteran
Är inte helt super på html, tyvärr. Kan stila till sidan mer, men dock inte mer än så. Praktiska biten är jag ganska dålig på... Men känner sig någon annan, mer html-kunnig som gillar idén med rollspelsmusik, redo att vara med och göra en mer praktisk sida, och delta i projektet, så varsågod!

GarraGrind

Veteran
http://www.freewebs.com/fulltimekillerrpg/horror01.mp3

Ett provsmak, inte helt genomarbetat, gjort i all hast. Vet inte riktigt hur den fungerar nutida som i skräck, men jag får någon slags sci-fi känsla när jag lyssnar på den... Den skiftar även mönster litegrand, och det är inte så bra när det är rollspelsmusik, då varje låt gärna ska gå jämnt och balanserat på samma nivå för att skilja stämningarna från varandra.