.113
Swashbuckler
Bara av ren nyfikenhet, är det någon här som spelar spel gjorda på det här sättet? eller kanske till och med skapar egna?
Kraetyz;n134876 said:Sommaren 2013 spelade jag och frugan igenom några RPG Maker-spel som var populära runt den tidpunkten. Tre av dem minns jag som bra.
OFF. Skithäftig setting, ganska vild art style. Jävligt, JÄVLIGT dålig combat. Det är bara att acceptera att man måste slugga igenom en massa tråkiga fighter a la tidig FF om man vill finna det som är coolt i det här spelet. Jag skulle säga att det är värt det, men det beror på din Will Save.
Ib. Åter igen, häftig setting och rätt cool historia. Extremt animu, men det gjorde ganska litet. Ingen riktig combat vilket i mina ögon är ett stort plus när det kommer till RPG Maker-spel (eftersom combat är skittråkigt). Kort nog att inte kännas drygt.
Mad Father. Mer eller mindra samma grej som ovan. Hade en häftig quirk i farliga situationer om hur man tog skada vilken jag blev rätt imponerad av. Har en skitirriterande sekvens i slutet, men annars kan det vara ett coolt spel.
Efter detta finns bara ett annat RPG Maker-spel jag kan rekommendera, och det är To The Moon. Om du inte spelat det, gå och spela det. Typ nu, direkt. Spelets soundtrack gör mig fortfarande ledsen att lyssna på.
Jag har även hört att Undertale ska vara äckligt bra, men inte spelat det själv än.