Nekromanti RPGNow och svenska rollspelsproducenter

Björn Wärmedal

Björning Wheel
I början på året var det flera diskussioner här om att sälja och köpa svenska rollspel i pdf. Det ledde till att jag kontaktade RPGNow och hörde efter vad de kunde tänkas göra för att hjälpa till. De var väldigt snabba med två initiativ: de har nu en kategori med "svenska rollspel" samt möjligheten att sätta pris och sälja med vår valuta (SEK).

Utöver det undrade de om jag kunde hjälpa dem att facilitera kontakt med svenska rollspelsproducenter som grupp, för att de ska få möjlighet att se vad just vi har för behov och tankar. Jag avlade ett ganska ödmjukt löfte då, som jag tyvärr inte infriat än. Jag sa att jag skulle jaga fatt på mail-adresser åt dem och höra mig för om vilka som kan vara intresserade av framtida samarbeten.

Det här är kanske extra aktuellt eftersom Riotminds, Fria Ligan och Järnringen alla gjort insteg på den internationella marknaden. Så jag skulle helt enkelt vilja veta vilka som är intresserade av en närmare dialog mellan RPGNow/DriveThruRPG och svenska producenter. Jag hoppas och tror att det skulle kunna leda till draghjälp för alla fantastiska spel vi har som vill utforska världen.

Du som själv är producent och skulle vilja ta del i det här: skicka mig e-mail-adress på PM och skriv en mening eller två om vad du producerar så de får ett litet hum om vem du är.

Du som är rädd att din favvoproducent kommer att missa tåget för att denne inte hänger på wrnu: ge mig ett sätt att kontakta din favvoproducent så frågar jag denne direkt. Jag kommer inte att ge ut kontaktuppgifter till någon som inte själv vill vara med.

Dimfrost

Special Circumstances
När vi väcker liv i Kaleidoskop och producerar saker igen lär jag vara intresserad av det här.