Lustigt.. Precis i veckan så blev jag klar med ett xml/php-projekt som är ett "rollspel" (lika rollspelsaktigt som Diablo) där man går omkring i en dungon och hackar odöda monster.. Jag vill dock inte släppa koden (eller länken till sidan) fritt än, för det är en del saker som behövs fixas..
Allting är visserligen grafiskt.. Du klickar dig fram i en översiktskarta och utforskar områden.. Du slåss mot monster (striden är förvisso textbaserad) och plockar upp hittade föremål (grafiskt)..
Jag hade kunnat ge lite screenshots, men kompisens är borta i helgen så den är nog inte igång.. Nåja.. Det jag ville säga var att det
går att göra.. Om du kan behärska grunderna (if-satser, for-loopar, funktioner) i programmering (C++, Java, lingo eller javascript) så kan du lära dig php rätt snabbt.. Jag fixade det på en vecka (programmeringsprojektet tog 1,5 veckor)..
Ladda ner dokumentationen på:
http://www.php.net/
Den finns att plocka hem som Windows hjälpfil.. Otroligt smidigt och vissa bitar är översatta till svenska..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte besöker allmänna spelforumet så ofta, så vidare frågor kommer kanske inte besvaras