Nekromanti RTCW ska bli film!

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Return to Castle Wolfstein ska bli film! Jo ni hörde rätt. Jag har inte spelat det själv men sett screenshots som bla innehållit en hel del lättklädda kvinnliga nazisoldater som chockerade en aning. Enligt en hel del artiklar jag läst om spelet så är det "en härlig känsla att meja ner dessa 'nazibitches' " Frågan är om de kommer överföras till den vita duken eller om de kommer tas bort till förmån för... vad? Är det här en ny splatterrulle eller...? Jag är konfunderad över hela upplägget.

chrull

Stockholm Kartell
personligen tycker jag att det är en härligare känsla av att få stryk av damerna i fråga. Men det är jag det.

Dessutom är det här fel forum. film är kultur och borde passa bättre på rollspelskultursforumet. trots att det då inte är rollspel som blir film

chrull

Niklas73

Skapare av Starchallenge
personligen tycker jag att det är en härligare känsla av att få stryk av damerna i fråga. Men det är jag det.

:gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

Så du kommer uppskatta filmen då mao? :gremwink:

Du får gärna flytta tråden fall du vill. Är inte så hemma på andra forum än rollspel och makande.

chrull

Stockholm Kartell
tråden är redan flyttad :gremsmile:

Jag vet inte. jag är inte mycket för krigsfilmer från hollywood, de lever sällan upp till mina förväntingar. Och jag är ruskigt trött på genomonda nazister. Men sexiga nazidamer kan man ju alltid titta på.

Men äh. det är ingen anledning att se en film. Så vi får se vad expertisen säger om filmen när den kommer. Om den kommer.

Såg du nått släppdatum på rullen?

chrull

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Nazidamer figurerade under en tidig era av 70 talet och ansågs som mycket avsmakligt (hette det nazi expoltaion movies månne?)... Kanske kommer de damma av det där i RTCW. Nej inget releasedatum. Såg att manusförfattaren (som jag inte känner till, ej heller hans verk) skriver på nåt som heter XXX, då han är klar med den ska han skriva XXX2 och sen RTCW så vi lär få vänta på nazidamerna...

Cybot

Mest spelbar
Ehhh, xXx var KLAR för ett ganska bra tag sen och xXx2 kommer nästa vinter(så manuset är redan färdigskrivet för ett bra tag sen. Att den har Ice cube i huvudrollen gör att jag garanterat inte kommer att se den).

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Tjaha då är du bättre uppdaterad än jag och de sidor jag checkade. Så RTCW kommer väl om två år eller nåt då kanske...

Storuggla

Champion
Va? Killen som skrev XXX heter Rich Wilkes, och tjommen som skrivit XXX2 heter Simon Kinberg. Regissören är inte den samma heller.
Ingen av deras writing credits innehåller något om slott, Wolfenstein eller nazister ens, Ingen av de två regissörerna har något med något liknande att göra heller.
Så... källor? Något substaniellt? Jag drog allt det här från imdb, ifall någon undrar.

Storuggla, pannan i veck

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Okej nätet är inte helt tillförlitligt men jag vet också att han heter Rich Wilkes. Jag läste på nätet att han är kontrakterad sen i Augusti 2002. Sök på google "rick wilkes"+wolfenstein så får du ca 60 träffar.

Cybot

Mest spelbar
Jag är inte överdrivet upphetsad av att det är Rich Wilkes som gör manuset heller.

Hans resume(XXX, Glory Daze, Billy Madison, The Jerky Boys - The Movie, Airheads) är filmer vars styrka(den styrka de hade, vilket är tveksamt) definitivt inte är manuset.

Producenterna är en aning starkare(med The Mexican, Saving Private Ryan, A Simple Plan och Speed under bältet).

Mina instinkter säger dock...Magplask. Fett, Stort, ENORMT magplask.
Kass manusskrivare kombinerat med "Film baserat på Spel" gör att min intinkt skriker i smärta.
Tänk Tomb Raider eller Street Fighter. Fast värre.
Det är i samma kategori.

Å andra sidan. Jag är mänsklig(nästan) så jag kan ha fel, men jag tvivlar.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Såg Tomb raider häromdagen. Jisses vilken svag karaktär Lara är. Men att rpoducerat Shaving Ryans Privates kanske är en merit i det här fallet.

Storuggla

Champion
Visst får jag träffar. Alla från 2002, typ. Inte ett jota efter det. Han slår på stora trumman om att han ska skriva XXX2 och Vin ska vara med och samma regissör ska vara med, och sen när man ser vilka som gör XXX2 så stämmer inte ett ord. Lee Tamahori, Ice Cube och en helt annan snubbe står för manus? Någonstans fick tydligen bolaget för sig att byta inriktning på något sätt eller så misstänker jag.
Sen kollade jag Sony Columbia nu också, de som skulle ligga bakom det hela. Inte ett knyst, söker man på Wolfenstein får man inget napp på deras site. Mysko.
Jag vet inte, det har hörts för lite om det för att jag ska tro på det helhjärtat. Det vore kul om det var sant, men tills jag ser något som jag kan lita på (och tvpspelshemsidor från 2002 räknas inte! :gremwink:) så kommer jag spela rollen som grinig kverulant och bara sätta mig på tvären.

Storuggla, står till förfogande

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Allright! Jag tror dig. Grundlig research. Vi får väl se. Men frågan kvarstår. vad gör de med de halvnakna nazikvinnorna? :gremwink:

Storuggla

Champion
"Men frågan kvarstår. vad gör de med de halvnakna nazikvinnorna?"

Stoppar i en påse och skakar om?

Storuggla, den som identifierar citatet får nördpoäng! :gremlaugh:

chrull

Stockholm Kartell
filmer som Salon Kitty, Ilsa the She-Wolf of the SS, Nazi love camp 27 och the gestapos last orgy tillhör alla en undergenre till sexploitationfilmerna som helt enkelt kallas nazi sexploitation. ihop med andra kända sexploitationfilmer (som alla emanuelle och vampyrrullar från 70-talet) utgjorde dessa en utställning på filmhuset för ett år sedan. tyvärr var det bara affischerna som gick att se, filmerna är ganska svåra att komma över idag...

i övrigt håller jag med storuggla

chrull

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Ah... just det... så var det. Jasså det var en utställning... Det var som fan.. Ja de har väl fått lite kult status. Jag såg den där Ilsa i Danmark på ett ställe. I Sverige gick Salo att hyra ett tag men knappast ölängre. Den var jävligt speciell... Man kan förstå att regisören blev skjuten dagen efter,.

chrull

Stockholm Kartell
tyst! du krossar våra myter!

eller... berätta mera :gremsmile:

chrull

Troberg

Sinister eater
tyst! du krossar våra myter!
eller... berätta mera
Kommer inte ihåg exakt, det var något slags kärleksdrama. Någon älskare som kände sig försmådd och överreagerade.