Nekromanti Ruin konsekvenser..

hatten

Swashbuckler
I Eon finns det många många ruiner men det är okej Mundana är en värd med en gammal historia..
Här nedanför var det en killa som nämde att ruiner snapt blir byggmatrial för nya generationers samhälle och i en värd där magi finns lär vanligt folk vara betyldigt svårare att skrämma bort från "förhäxade ruiner"...

Men Nyckelordet som vi har att arbeta med är att Mundana är en Magisk värd magi odöda spöken är en realitet något man måste räckna med..

Så vilka är vilkoren i en ruin stad ?
1 Det finns troligen spöken ! OM staden dog genom en katastrof eller krig DÅ lär det finnas gott om förvirrade/arga/sorgsna spöken..
2 Stadens själ dess skydds ande, Lär känna sig övergiven och arg.. ( shamaner hävdar att ALLT har en själ stenar träd människor djur ) OM staden dog genom krig lär stadens själ vara arg på de som tillhör de som utplånade folket. Dog staden genom en katastrof ( pest vulkener jordbävning eller alla tre ) så lär stadens ande vara mera övergiven och sorgsen än sur.. ( snälla lämna mig inte stadens ande kan aktivt tvinga folk att bo kvar specielt om det finns en man och en kvinna DÅ kanske stadens ande kräver att de bor kvar.. )
3 Kvar glömd magi från alkemiska expriment kan ha vaknat till liv.. Odöda kan ha "tagit över staden" En möjlighet är att stadens ande i sorg och ensamhet har användt det kvarvarande nektotropiska fältet för att väcka spöken och odöda till "Liv" så att stadens ska kunna fortleva.. De olika effekterna kan vara allt från att staden sjuder av spöken och odöda som tror att dom lever och syslar med standard prylar som folk i en normal stad gör..
Andra effekter kan vara att exempel vis en gång vart 100 år återuppstår staden precis som den var natten innan den förintades och allt börjar återupprepar sig.. ( folk som besöker staden kan bli fast i scenariot )
4 Monster kan hitta en helt ny bostad där de kan ha det trevligt..

Så gott om möjligheter att ge spelare grå hår och hade jag varit bonde i Mundana så tror jag att jag hade hittat byggmatrial någon annanstans......

Förklaring..
I Eon hävdas det att andar existerar djur andar ( skydds andar som bevarar en djur art och skyddar dom ) träd och växt andar sten och natur andar..
Men enligt vissa "ny schamanisktiska" kulter ska även sådana apstrakta företelser som städer ohc länder ha sina egna andar.. ( Moder Svea, Eller skräck scenario den hemska 08 som suger Sveas blod *hehehe* )
Så dessa andar uppstår ur folket som lever deras ambitioner och deras åsikter och drömar till slut får de ett eget liv som skyddar och bevarar stadens tradtioner.
( genom denna filosofi kan städer ha väldigt olika andar. Och konkurens mellan två närbelägna städer blir något naturligt, En stads/by ande gillar inte en nära belägen stad/by folk kan flytta iväg till det stället )
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-10-11 14:34.</EM></FONT></P>

hatten

Swashbuckler
Tack så mycket....

Liten groda blir snart stor padda...

*Hmmm* tja öö. Nä bli för guds skull inte padda de är ju fula.. Nöjd dig med att bli groda.. *ler* söta små varelser..

Largoi

Warrior
Det med Stadens ande låter mycket mycket intresant i mitt tycke, man kan ju uöka det till icke ruin städer också, kanske har Tbaras ande något ont i uppsåt...hmm...kul idé,
Sen kan man ju (iaf jag) undra hur olika ruin städer i Mundana ser ut, vad är det som är speciellt med en Stad i Forion och en i Jargien... *tra la la*
kanske pratar jag i nattmössan men jaja

Jag är gud

Dranvar

Veteran
Helm

Det finns en bra tanke bakom det du har skrivit och jag skall använda det till att utöka mina skrivningar om Helm och Damarien(är uppe i 30 sidor nagot, fast det är där hemma i sverige, men mina prylar kommer strax).

Spelarna kom, spelarna sag och spelarna sprang som faen./images/icons/laugh.gif