Nekromanti Rullstolsbunden

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Rullstolsbunden
Jimmy satt framför köksfönstret i sin rullstol och väntade på att klockan skulle bli halv åtta. Då skulle han äntligen ge sig av till skolan. Klockan var inte mer än sex nu. Han skulle börja i klass 7a i en ny skola idag – Tullbroskolan. Det här hade han sett fram emot länge. Att träffa nya klasskamrater, gå i en större skola, få nya vänner.
Det var bara Jimmy som var vaken i deras lägenhet. Hans mamma, Ingela och hans lillebror, Daniel låg och sov. Dom flyttade in för två dagar sen så det ... (7717 fler tecken)

Gå till artikeln

Ceetan

Warrior
vem skrev denna? Får gratulera till en gripande artikel....jag är själv rollstolsbunden så jag känner igen en del. Så passande att den skulle publiceras på rollspel.nu. Det var nämligen rullspelandet som hjälpte mig när saker var som värst genom att ge mig en hobby där mina icke-funktionella ben inte betyder stort mer än att någon annan får hämta läsken.
Derra kanske jag skall nämna nästa gång nån idiot på kvällstidningarna vill svartmåla rollspel

Troberg

Sinister eater
Får gratulera till en gripande artikel....jag är själv rollstolsbunden så jag känner igen en del. Så passande att den skulle publiceras på rollspel.nu. Det var nämligen rullspelandet som hjälpte mig när saker var som värst genom att ge mig en hobby där mina icke-funktionella ben inte betyder stort mer än att någon annan får hämta läsken.
Tråkigt att höra att du har haft sådana erfarenheter, även om jag tyvärr inte är förvånad. Jag lade själv märke till det under min fars sjukdom, vissa människor kan inte hantera sjukdom/handikapp och flippar på ett eller annat sätt. Gamla vänner som inte klarar att ringa, folk som inte vet var de ska titta eller som på alla sätt undviker att prata om det uppenbara tills det blir löjligt. Det är ingen ursäkt, men det är i alla fall en förklaring.

Nåja, roligt att du hittat rollspelet i alla fall. Skulle du ha vägarna förbi så är du alltid välkommen att vara med och spela. Tro mig, du skulle inte vara underligast i gänget...

Donnie

Veteran
Det var ju kul att höra att ni gillar den... (Det var jag som skrev den) Om ni vill så berätta gärna hur jag kan förbättre novellen på något sätt... Jag blir inte sur av lite kritik... Men tack för att ni tyckte om den i alla fall...

MVH: Niseishi

Johan K

Gammal & dryg
Det här var en såndär novell som gick rakt in i en... Den är välldans bra skriven & framförallt mycket tänkvärd...
Man känner igen vissa tankar som skrivs...

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Hej!

En omskakande berättelse som återspeglar en sadistisk och alltför vanlig skolverklighet.

Jag ska komma med lite välmenande konstruktiva synpunkter.

Mobbingvåldet skildras lite väl summariskt. Plötslig får man bara läsa att grabbarna börjar misshandla. Skildra det mer dramatiskt: show, don't tell.

Min rullstolsburna rollspelande kompis Kathrin är nog med att man nuförtiden ska säga "rollstolsburen", inte "rullstolsbunden". Hon har en eldriven grunka och kör den nästan som en bil. Mina döttrar älskar att åka med.

Donnie

Veteran
Hur menar du att jag ska göra för att skildra det mer dramatiskt då...? Kanske skulle du vilja ge nåra exempel? Tack på förhand: Niseishi

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Smack Smärta högg i nacken och en linjal föll skramlande till marken. Han snurrade sin stol ett halvt varv. De satans idioterna hade kastat en stållinjal i huvudet på honom. Tårar trängde fram. Förnedring och maktlöshet mötte deras hån.

Donnie

Veteran
Jaha, då förstår jag... Ska se vad jag kan göra för att förbättra den... Tack för rådet! // Niseishi