Nekromanti Rust, The Forest, 7 days to die, DayZ, Miscreated, The Long Dark, The Infestation

Ond bråd död

Swashbuckler
... och säkert många fler spel med temat överlevnad och open world har börjat dyka upp, mer eller mindre färdiga. Är det något av spelen som rekommenderas?

Jag har skaffat Dayz och det verkar kunna bli awesome när det blir klart, även om det just nu är väldigt buggigt och fult. Det jag gillar är själva överlevandet och pvp + permadöd,

obak

Hero
Spelade en del dayz när det fortfarande var en Arma mod. Var jävligt adrenalinpackat att smyga på folk i Cherno, men efter ett tag så var det mest att sitta med en psg på nån kulle och skjuta noobs, fanns som inget att bygga på i spelet just då.

Ond bråd död

Swashbuckler
Min förhoppning med DayZ är att det blir att man förenas i grupper för att överleva mot banditerna. Den sociala aspekten och semi-rollspelandet är jag nog ute efter. Plus allt småjidder som att försöka odla eller jaga om man hittat rätt utrustning för det. Tyvärr går det inte att odla än och jag får intrycket av att många servrar är instabila och man antagligen lätt kan bli av med både odlingar och utrustning man lämnat efter sig. Men det är ett spel som verkar lovande. :)

Stövelkatten

Mästerkatt
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Tycker att alla sandboxspel lider av ungefär samma sjukdom. Det är tokhäftigt med alla den här friheten i ungefär 15 minuter till 15 timmar. Därefter så förlorar det liksom mening. Beror nog på att den där sociala interaktionen aldrig infinner sig. Tror många spel skulle kunna tjäna på att ha mekanismer som premierar det. Alternativt att mängden spelare är så stor att den infinner sig naturligt.