Wilmer
Hero
Rustbelt är ett bra spel och jag tänkte få det att spridas i Sverige genom att visa hur bra det är! Finns det någon i Malmö/Lund som är intresserad av att spela någon gång i vår? Eftersom spelledaren måste vara uppmärksam på varje spelare och rollperson och min simultankapacitet är sådär så tänkte jag mig 3 eller max 4 spelare, först har man ett kort fikamöte eller något för att se till att alla är på samma våglängd samt diskutera vilken sorts äventyr man vill ha och göra rollpersoner som jag kan planera utifrån. Sedan spelas Rustbelt, beroende på historien blir det antingen ett enda spelmöte eller en handfull.
Vad är The Rustbelt? Författaren tänker publicera spelet någon gång i framtiden så jag lägger inte ut det för allmän nedladdning, skriv ett PM så kan jag skicka det bifogat dock.
Grundbulten i Rustbeltsystemet är att man slår Attribut + T10 för att nå upp till en svårighet. Har man något som ger en viljestyrka nog att ta i tills man spricker kan man göra det (typ: jag har en faith som säger "Gud skyddar den som är modig") genom att spendera Blod, Svett eller Tårar eller något annat lämpigt Pris för att lyckas. Kardemumman är att i slutet av en spelsession så bör en rollperson vara rejält uppspöad och emotionellt instabil och trött och då uppstår de viktigaste valen, hur långt är man beredd att gå?
Settingen varierar, man befinner sig alltid i The Rustbelt som ligger någonstans i Amerika. Alla är fattiga och infrastruktur och verklighet håller på att falla sönder mer och mer sedan avgör man själv hur starka tonerna av Mad Max, spagetti-western, gangster-drama eller Sin City ska vara.
Ett PS: det här är inte ett indie-spel där spelledaren är bunden av någon sorts jävlighets-budget eller scener konstueras enligt någon sorts formel utan spelet är traditionellt simulationistiskt på ytan med den lilla detaljen att en rollperson kan klara av i stort sett vad som helst om den betalar för det.
Vad är The Rustbelt? Författaren tänker publicera spelet någon gång i framtiden så jag lägger inte ut det för allmän nedladdning, skriv ett PM så kan jag skicka det bifogat dock.
Grundbulten i Rustbeltsystemet är att man slår Attribut + T10 för att nå upp till en svårighet. Har man något som ger en viljestyrka nog att ta i tills man spricker kan man göra det (typ: jag har en faith som säger "Gud skyddar den som är modig") genom att spendera Blod, Svett eller Tårar eller något annat lämpigt Pris för att lyckas. Kardemumman är att i slutet av en spelsession så bör en rollperson vara rejält uppspöad och emotionellt instabil och trött och då uppstår de viktigaste valen, hur långt är man beredd att gå?
Settingen varierar, man befinner sig alltid i The Rustbelt som ligger någonstans i Amerika. Alla är fattiga och infrastruktur och verklighet håller på att falla sönder mer och mer sedan avgör man själv hur starka tonerna av Mad Max, spagetti-western, gangster-drama eller Sin City ska vara.
Ett PS: det här är inte ett indie-spel där spelledaren är bunden av någon sorts jävlighets-budget eller scener konstueras enligt någon sorts formel utan spelet är traditionellt simulationistiskt på ytan med den lilla detaljen att en rollperson kan klara av i stort sett vad som helst om den betalar för det.