Nekromanti Rustning

Naug

Veteran
Hur mycket väger en tornerustning?
En ca 40-45 kg... Men om det är en tomte då?
Ja... det blir ungefär 100% mindre, alltså ingen ting
Wow! Jag vill vara en tomte med superpumpig rustning... :gremgrin:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Ännu bättre

Ännu bättre, en tomte kan få ner rustningsviktsmodiifikationerna till under noll.
Dom kan alltså ha en rustning med Negativ massa. Krasst speltekniskt så kan man tolka det som att dom kan bära några kilon till. Alltså kan dom bära mer rustning, som ger upphov till mer negativ massa. Alltså kan en tomte gå omkring med oändligt mycket rustning. Oändligt mycket rustning tar ger oändligt högt pansarvärde och tar upp oändligt mycket volym.

Förhoppningsvis så har SL stoppat dig innan detta händer :gremwink:

/Naug, som funderar på att börja skriva under med sitt hela namn

Xzarjo

Warrior
Re: Ännu bättre

Tyvär har dom fortfarande problem med kraggsvärdet då balansen är en aaaaaning fel. Men om tomten har tillräkligt mycket negativ massa för att lyfta och sedan balanserar upp sig med blyskor och tyngder kan han komma farande som en slåttermaskin i midjehöjd med sitt kraggsvärd. Problemet är ju förstås om han skulle bli träffad, då han skulle fara iväg som skjuten ur en kanon. Tomte-tennis?? Tomte-baseboll?? Helt plötssligt dyker det upp en massa skoj sporter! Grottrolle-ungarna leker brän-tomte. :gremlaugh:
Hoppsan, nu kom jag vist bort fron ämnet, å andra sidan är jag alltid borta. :gremtongue:

Hej svejs och adios gringos.
Mvh en lömsk en

Perenna

Swordsman

Ännu bättre, en tomte kan få ner rustningsviktsmodiifikationerna till under noll.

Jag har aldrig förstått hur det skulle gå till, då modifikationerna för längd och vikt inte klumpas ihop, utan räknas var för sig...

Är man 1-10 cm lång och väger 1-10 kg modifieras rustningsvikten först med 85% (för längd), och sedan modifieras den nya vikten med 30%...

En rustning på 40 kg skulle alltså väga 4,2 kg:
40x0,15=6 kg
6x0,7= 4,2 kg

Big Marco

Läskig

*applåd* Någon som kan läsa reglerna riktigt. Jag har varit irriterad över den så kallade missen hur länge som helst...

Perenna

Swordsman

*applåd* Någon som kan läsa reglerna riktigt. Jag har varit irriterad över den så kallade missen hur länge som helst...

Nog läser jag på ordentligt... 1996 bombarderade jag Dig med sådär 100 småfel, rättningar och frågor som jag hittat i Eon då det släpptes :gremwink: