Rutlandinspirerat play by messenger spel

Hej på er! I Höstas var jag med i Rutlandspelt som cybot arrangerade. Mycket roligt!
Han tog ett två månaders uppehåll i spelandet i oktober och november så då arrangerade jag ett eget snarlikt spel för folk jag brukar lajva med.

Nu är det dags igen och vill någon haka på får ni gärna. Spelet utspelar sig i Skuggsagsors kampanjvärld. Man spelar medlemmar i Nomadiska ätter som driver runt i vildmarken, det kommer att vara en del upptäckande, en del resurshantering och så mycket rollspelande man vill.. Tanken är att man får ett meddelande om dagen och svarar på det en gång om dagen. Sedan har man möjlighet att diskutera så mycket man har tid och lust med, med andra spelare.

Hör av er om ni har frågor eller om ni är taggade. I filen hittar ni förhoppningsvis all info ni behöver

(Spelet sker då inte på forumet utan i messenger konversationer men principen är den samma)

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Jag har tyvärr inte tid att vara med. Men det är så coolt att Rutland blivit ett koncept som går att referera till!

Jag har tyvärr inte tid att vara med. Men det är så coolt att Rutland blivit ett koncept som går att referera till!
När jag körde i höstas körde jag spel som låg väldigt nära cybots spel i upplägg och regler, fast i en låtsas-renässans stad. Den här gången blir detta lite annan stil