Nekromanti Rykten i en fantasyvärld

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Här tänkte jag vi kunde fylla på med mängder av olika rykten som en äventyrargrupp kan råka höra talas om.

Jag inleder:

"Gubben Rogan har fått tag i en dolk som han alltid går omkring med i bältet, en gammal rostig sak som inte ser mycket ut för världen. Men jag svär på att jag en gång hörde dolken tala! Det var en hes och väsande röst, den lät plågad på något sätt, och jag hörde bara en fras upprepas om och om igen innan Rogan klev ut. Det jag hörde var "Döda honom..."

God45

#PrayersForBahakan
Alla riktiga magi affärer har en uppstoppad krokodil upphängd i eller utanför dem. Ingen krokodil, ingen riktig magi.
Tomatalven said:
Vadå rykte, det är ett känt faktum.
God45 said:
Det är ett känt faktum bland trollkarlar, inte bland vanligt otvättat pack :p

Arfert

Facit
"Du vet hon Arianna av Phedor, som har det där handelshuset nere vid östra hamnen, har du någonsin sett henne ute om dagen? Och hon ser ut som tjugo, fast vi borde vara jämngamla... bra varor har hon i alla fall, och kan fixa fram det mesta."

Cybot

Mest spelbar
"Det sägs att Apotekare Pyotor inte bara sysslar med goda mediciner. Hans händer är så släta att de är nästan glatta, och min kusin som är sjöman säger att sådana händer får bara en giftblandare"

God45

#PrayersForBahakan
Du vet den där alkemisten som Vasständerna skaffar drogerna de säljer ifrån? Någon sa att de såg Johann som dog förra veckan komma ut ifrån hans hus! Jag vill inte dra förhastade slutsatser, men kan han vara en necromancer?

Cybot

Mest spelbar
"Du vet den där barbaren som jobbar som utkastare på Gröne Mannen? Du vet hans Halsband med benpärlor? Mmm. Det är inte djurben. Det är polerade fingerben, en pärla för var man han har dödat"

Tomatalven

Hero
Bagerskan Agdas harpajer är goda, och de doftar som få. Det sägs att ledaren för Vasständerna lyckades fly ur fängelset ännu en gång genom att distrahera vakterna med doften från en alldeles nybakad...

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Skomakaren Adors nya lärling är en riktig slyngel. Lat, arrogant och uppstudsig mot sin mästare. Jag fattar inte varför skomakaren inte lär honom veta hut. Ador tar ju inte skit från någon annan, men den här grabben får bete sig hur som helst mot honom. Vad har han för hållhake egentligen?
Tomatalven said:
Nu blir jag nyfiken, hur förhåller det sig egentligen?

Ape of Wrath

DOWN WE GO
*Drottningen har tre demoner fastkedjade i slottets krypta. Där låter hon deras demoniska krafter ge bränsle åt en fasansfull apparat som har förmågan att förvrida verkligheten. Men demonerna är såklart riktigt missnöjda med sin lott och den som kan frigöra dem får tre mäktiga bundsförvanter."

God45

#PrayersForBahakan
Det finns en ande som gömmer sig i den gamla torra brunnen mitt i staden. Om man klättrar ner i brunnen och kryper genom grottsystemet som finns där nere så får man fråga anden en fråga som den alltid svarar sanningsenligt på. Men grottsystemet ser olika ut för alla som klättrar ner där, det innehåller vad man tar med sig. Och vissa kommer aldrig upp igen...

Arntsen

Warrior
"Mosters man berättade att han hört av skomakaren som hört av värdshusvärden som hört av stallaren att ingen sett hertigen på flera veckor nu."

"Har ni sett den där Elka, ja hon som har boden nere på Slaktargränd, jag kan sätta min själ på att hon är en trollpacka, bara se på na, ingen normal människa ser ju ut sådär!"

Pyret

Veteran
kanske kan ge ett bidrag till rykterna här med från då jag spel ledde ett old shool fantasy rollspel med Saga games old shool fantasy regler som grund på ett grottröj för några veckor sedan
du har hört att drunkna måsen nere i hamnen serverar den godaste fisksoppan på den här sidan stan

du har hört att vinpriset måste höjas då senaste årets druvskörd drappas av någon konstig svamp

osv har några till men jag vill inte spoila dem om jag ska spelleda de igen

men några till då

det sägs att hertigens fru inte dog i branden utan det igentligen var hertigen som ströp henne och grävde ned henne i trädgården och att månklara nätter så kan man höra gråt i från trädet där hon sägs vara begravd

det sägs att smeden nere i byn en gång i tiden lyckades lura bergatrollet och fick med sig en hel silverskatt hem det sägs även att han fortfarande vet vägen till trollets grotta

det sägs att det ska finnas ett förtrollad sjö i mörka skogen denna sjö sägs vara bebodd av ett sjörå hennes tårar sägs kunna läka sår och skador