Nekromanti Rymden, rymdkuber, aliens och mental förmåga

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag har fastnat i Mutant, ja inte senaste versionen... vet faktiskt inte vilken version jag har fastnat i. Nåja. Det förekommer ju mutationer både fysiska och psykiska i mutant och nu vill jag ta med konceptet in i Neotech. För ögonblicket håller jag på att övertyga min Make och dito SL att min nya rollperson skall kunna läsa tankar. Inte djupt och klart, utan vid olika tillfällen kunna få lite känslor av vad som är igång i andra människors skallar. Ofrivillig tankeläsning så att säga. Men SL strävar emot, han vill ha klara regelfunktioner för det... och nu står jag där. Min RP ofullständig i mitt eget huvud. Jag kan inte ge ordentliga regelvarianter för det hela, det är inte som om jag vill att hon skall kunna med flit lyssna in på folk... inte en positiv förmåga, utan snarare en drawback... har någon något förslag...

Vi har dundrat ut i rymden också. Ja och slängt in lite Aliens också. Lånat inspiration från Titan AE. Nåja. Problemet ligger inte där. Varelser finns ju inte att tala om i Neotech. Men det är ju ingen svårighet att dra iordning sånt.

Var ligger vårt andra bekymmer? Jo hur ser en fraktfarkost från rymdbrytning ut? Vi har haft diskussioner om att de består av "driftfordon" och "containrar". Man slänger ihop det hela som ett långt tåg. Lastning och lossning sker i de enskilda containrarna. Det är ett förslag. Så har vi truckar för förflyttning av containrarna... finns det några tankar kring det hela?

Bostäder på gruvstationer... typ Ghosts of mars... Moon 44... annat?

Ja.... det var lite funderingar, jag hoppas ni har tips.

Mouja

Hero
"Ofrivillig tankeläsning så att säga. Men SL strävar emot, han vill ha klara regelfunktioner för det... och nu står jag där."

Vad sägs om en procent-tärning? Slå 1t100 och får du under exempelvis 80 så lyckas du snappa upp en tanke (mening) eller två.
Det skulle annars kunna hända exempelvis Ob1t6 gånger per dag/spelmöte och endast då spelledaren finner det lämpligt (och gärna på andra rollpersoner).

Hike

Veteran
I den bifogade filen finns nog lite insperation och hjälp till det du söker :gremsmile: