Nekromanti Rymden?

Christo

Veteran
Tänker ta ett gäng coc-spelare till ett scenario i deep-space. Vi rullar inte så speciellt mycket tärning, och jag skulle behöva ett enklare spelsystem för sci-fi, rymd, a'la alien osv.

Organ

Out of time, out of mind
Varför inte använda det som redan finns i CoC? Simplare än så blir det nästan inte (speciellt som ni, som du säger "inte rullar så mycket tärning") och dessutom så är det ett system spelarna redan kan.

/Anders

MrG

Swashbuckler
Nu har jag inget Delta Green själv, men det känns som det skulle kunna vara passande... Men det beror också lite på vad du vill ha i rymden, ska det bli action eller skräck? Alien eller aliens?

Arfert

Facit
..skulle precis skriva samma sak...

är ju lätt att modda, är bara att lägga till eventuella nya vapen, prylar och färdigheter, sen är det bara att köra!

PAX

Jordisk Äventyrare
Ta en titt på Cthulhu Rising som Hellzon länkade till. Man slipper modda m.m. själv.

Duddmannen

Hero
Vilket bra koncept! Det här är lite det som jag själv funderat på ett tag, och så kommer det en fin och färdig sida med länk och allt! Toppen!

Troberg

Sinister eater
Helt jävla fucking lysande!

Årets bild. Snälla, kan inte den bli julkalenderbild (eventuellt med en tomteluva för temat)?