Nekromanti Rymdskeppsactionbrädspel

Marhulken

Veteran
Jag skulle vilja ha lite rekommendationer på bra brädspel där man styr över ett flertal skepp (eller även gärna där man kör runt i ett enstaka skepp, om det finns några sådana) och strider etc mot andra.

Det får gärna vara lite mer avancerat och inkludera scanning och sånt.

Storuggla

Champion
Nu vet jag inte ett jota om det här spelet, men Ad Astra har ett spel som heter Attack Vector Tactical som har bluppar, vinklar och prylar. Ser avancerat ut.

Storuggla, ska vara "realistiskt" menas det

Marhulken

Veteran
Mjo, fast saken är ju den att det verkar finnas en hel del sånahär spel därute i butikerna, så nu vill jag helt enkelt höra folks rekommendationer. Men tack ändå!

Rickard

Urverk speldesign
Synd att du ville ha ett "avancerat" (med det menas regeltungt) spel, för annars hade jag föreslagit Wings of War. Där styr man ett skepp med kort; man kan spela mot varandra i dogfight eller uppdrag (en anfaller och en försvarar). Finns en mängd fristående expensioner.

/Han som ogillar spel med massor av pluttar (Arkham Horrors undantaget)

Marhulken

Veteran
Han said:
Synd att du ville ha ett "avancerat" (med det menas regeltungt) spel, för annars hade jag föreslagit Wings of War. Där styr man ett skepp med kort; man kan spela mot varandra i dogfight eller uppdrag (en anfaller och en försvarar). Finns en mängd fristående expensioner.
Njae, "avancerat" behöver ju inte betyda "regeltungt". Jag menar helt enkelt ett spel där man kan utföra en mängd olika saker utöver att enbart flyga runt och skjuta.

Kan ju tillägga att jag är helt ny inom den här typen av brädspel (fast inbiten spelare när det gäller datorspel, som X-Wing och Wing Commander-serien... och det är väl lite den typen av spel jag söker, fast brädspel då, och helst kontrollen över flera skepp samtidigt).