Ni kan bakgrunden, Ryo Mizuno skrev en rollspelskampanj till nån D&D-variant, blev jättenöjd med den, skrev ett helt gäng böcker som baserade sig på kampanjen, utvecklade ett tillbehör till Sworld World, och sedan kom det både fler bokserier och en massa anime och manga som baserade sig på böckerna. Rollspelarkultur i allra högsta grad, alltså.
Nu undrar jag om böckerna finns översatta till engelska? Jag har försökt jaga lite på typ Amazon och Barnes n Noble och såna sajter, men jag lyckas inte avgöra om det är nån av de många mangainkarnationerna jag hittar, eller om det är böckerna.
Finns något av rollspelsmaterialet översatt? Finns det fler hobbyprojekt än D&D-projektet Dreams of Lodoss eller det där Fuzion-projektet? Ju mer jag klurar desto mer tycks Lodoss nämligen vara platsen där jag vill placera min kommande högnivåfantasykampanj...
Har ni nån övrig information att släppa på mig så vore det trevligt det också.
Nu undrar jag om böckerna finns översatta till engelska? Jag har försökt jaga lite på typ Amazon och Barnes n Noble och såna sajter, men jag lyckas inte avgöra om det är nån av de många mangainkarnationerna jag hittar, eller om det är böckerna.
Finns något av rollspelsmaterialet översatt? Finns det fler hobbyprojekt än D&D-projektet Dreams of Lodoss eller det där Fuzion-projektet? Ju mer jag klurar desto mer tycks Lodoss nämligen vara platsen där jag vill placera min kommande högnivåfantasykampanj...
Har ni nån övrig information att släppa på mig så vore det trevligt det också.