Nekromanti [SÄLJES] Dragonstar

Botulf

Hero
Dragonstar från Fantasy Flight Games:

Dragonstar: Starfarers Handbook (spelarbok)

Dragonstar: Guide to the Galaxy (spelledarbok)

Galactic Races (bok med raser till Dragonstar)

Gamma World: Machines&Mutants (monsterbok till Gamma World d20 men funkar även till Dragonstar med lite konvertering)

Heart of the Machine (kampanj/äventyr till Dragonstar)

Raw Recruits (stor kampanj/äventyr till Dragonstar)

D20 Modern spelledarskärm.

Dragonstar är en setting och regelmoduler till D&D 3/3,5 Ed som helt enkelt är D&D rymd-fantasy. Shadowrun och Warhammer 40k möter Star Wars typ . Grejer såsom Soulmechs(själar fångade i robotar), ett galaktiskt expansivt drakimperium med drow-gestapo, laservapen, magi och teknologi samexisterar, dvärgar som borrar metaller på astereoider, rymdskepp drivna äv magi och teknologi osv osv. Dock är det en mer teknologisk setting jämfört med Spelljammer.

Allt är sprillans nytt.

Botulf

Hero
Ont om tid helt enkelt. Mellan Mutant:UA, DODT, Mutant 89 ,Saga, ToC, Bortom, Götterdämmerung, Action,Coriolis, DoD91, Planescape ,Conan, CoCd20/Delta Green, D&D 3,5 m.m så lär jag aldrig ha tid att spela Dragonstar så det samlar bara dam i hyllan.

Organ

Out of time, out of mind
Behövs det nått mer för att kunna spela? En D&D PHB? D20 Modern?
Det låter hursomhelst som en cool setting. Jag har missat den helt.

/Anders

Botulf

Hero
Settingen funkar till flera olika saker då den är rätt formbar. Allt från pulpig techno-fantasy till space opera och urban fantasy går att köra.

Det är skrivet för att användas med 3ed corebooks (men kan användas med endast PHB, men övriga är bra att ha för monster, fällor, räkna ut CR osv). 3,5 som jag använt funkar också att använda då det inte är några större skillnader (någon skill som bytts ut/bytt plats). Alla alla klasser och prestigeklasser i D&D 3/3,5 går att använda i DS och har fått en plats i kampnjvärldenvärlden. Det är även skrivet så att man kan direkt införa karaktärer från vanliga D&D 3/3,5 kampanjer i Dragonstar.

Skärmen för d20 Modern som jag säljer tillhör inte direkt övriga grejer egentligen. Kan dock vara användbar då DC tabeller för avståndstrid, hacka datorer å sådant finns på den.
Har för mig folk på ENworld har gjort konvertering till D20 Modern-Dragonstar. Varken skärmen eller Gamma World d20 monsterboken ingår nödvändigtvis med övriga grejer om köpare inte vill ha dem.

Organ said:
Det låter hursomhelst som en cool setting.
Det ÄR en cool setting! Jag har samtliga böcker som ingår i core paketet men har aldrig kommit till att spela det. Men Wulfriks sätt att beskriva det gjorde mig riktigt sugen.
Har inte tänkt på 40K likheterna tidigare dock.
Därimot så är Star Wars pararellerna rätt tydliga!

Ska genast börja plöja igenom Dragonstar! :gremsmile:

Botulf

Hero
Om någon känner sig lockad är det bara att slänga iväg ett pm.