Nekromanti Säkerhet

Nalle med AK4

Swordsman
Hej. Jag tycker ni gör ett skitbra jobb med forumet, men jag har en fråga. Om man loggar in på forumet brukar man ju få en cookie som gör att man automatiskt är inloggad varje gång man går in med den datorn. Är det säkert att logga in på mitt konto i Stockholms Skoldatanät? Kommer alla som sitter vid samma dator som jag vara inloggade i mitt namn på forumet om de går in eller kommer bara jag vara inloggad på forumet när jag surfar på mitt konto på Skoldatanätet?
Ni kanske inte känner till hur Skoldatanätet fungerar, men ni borde väl veta hur erat eget forum skulle reagera.
Tja, det var bara det jag ville fråga.
Keep up da good wörk!/images/icons/smile.gif*håller upp tummen*
Nalle

Ackerfors

Alas, your rapids!
Annars är det ju bara att logga ut när du varit inloggad i skolan.

Gardener

Champion
Forumet skickar en cookie till browsern för att kunna hålla reda på inloggningen, därefter kan inte forumet bestämma något över cookien. Hur cookies sparas beror alltså på hur systemet är upplagt på den dator man sitter. Är man flera som kan logga in på samma dator bör den spara användarinformation, såsom cookies, specifikt för varje användare och då bör det inte vara några problem. Men eftersom jag aldrig har sätt Stockholms Skoldatanät så har jag ingen aning. Ett tips är att du frågar någon systemansvarig eller helt enkelt provar genom att låta någon annan logga in direkt efter dig och gå till forumet.

I övrigt kan jag bara ge samma rekommendation som Yassilus, att logga ut från forumet efter att du är klar, då kommer ingen att kunna använda din forumanvändare.