Nekromanti Sälj mig Magic...

Johan K

Gammal & dryg
Alltså, har under en jäkligt lång tid gåt & funderat på det här med Magic...
Vad är faschinasionen med det, helt enkelt ? Har kollat på de som spelat det & fattar egentligen inget av det.. Dock så skulle det vara skoj att testa det vid tillfälle..
Helt enkelt, ge mig bra anledningar till att jag skall börja lira det här spelet åxå... :gremcrazy:

/ Johan K, som är lite konfunderad över det här speelt...

EchonCique

Hero
Nej. Det är avskyvärt!

I min mening då.

Det är bara en fälla för ungdomar att spendera sina pengar på och ge ut en ny expansion om kvartalet som ursäkt för att få in mer pengar från ungdomarna.

Eller så kan du köpa mina kort som inte är tillåtna att användas längre, eftersom man bara får spela med korten som finns i det senaste blocket om tre expansioner. Det innebär att du måste köpa kort konstant för att få spela sålänge du inte bara sitter hemma och spelar med kompisar.

Blueh. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Vet du att du har några att spela med så köp något annat kortspel istället.. Tills nyligen har jag inte hört talas om det, men när jag snackade Magic och WotC:s profithunger så fick jag WarCry presenterat för mig.. Hade jag vetat att jag haft någon att spela med så hade jag köpt det omedelbums.. På nästa konvent, kan då några personer gå ihop med mig och köpa ett starterdeck och några boosters? Jag skulle gärna vilja testa spelet..

Det ser ut som Magic.. Det luktar som Magic.. Det utspelar sig i Warhammervärlden.. Det är inte ett samlarkortspel i den mån att korten kostar olika mycket.. Det är samma princip som Magic hade när det var ungt..... och nu snackar jag rejält ung.. Det finns en nerladdningsbar booster på hemsidan (klicka på Misc).. Vad väntar du på? Va? Vad sade du? Hemsidan? Var den är? Ja, men kolla på länken ovan för sjutton! Ska jag göra allt eller? (Tja, något jag borde göra är att läsa reglerna till att börja med)

Antingen det kortspelet, eller Illuminati.. Men det påminner inte ens om Magic..

/Han som hade köpt mängder av "Pirates of the Spanish Main"-boosters om han haft någon att spela med

zarpath

Veteran
Måste får kopiera in ett inlägg som kom på vårat lajv forum angående Magic och GothCon. Säger rätt mycket om Magic.

"Det är bara i magickällaren jag behövs moppa upp yoghurt och puckstångsliknande rester kl 05 på morgonen. Visst kan det vara en aning unket i en rollspelslokal som använts under tre dygn i sträck, men enbart i magickällaren gråter man av uppgivenhet över kletiga väggar. Jag förstår inte hur det går till men jag skyller allt söl på för effektiva kortfodral, med avjoniserad bortstötande effekt som håller korten 110% majonäsfria. "

Så de så!

//Christer