Nekromanti Sälj mig på ett Sci-Fi-system

Jag tänkte försöka ge mig i kast med att skriva en sci-fi kampanj och behöver er hjälp. Den kommer helt orginelt utspela sig på en rymdstation i framtiden där männskligheten kommer att få möta all-sköns olika varelser och konflikter.

Hjälpen jag behöver är ett skönt passande system. Lite "krav":

Inte GURPS
Inte HERO
Inte Traveler
Inte så Indie

Settingen ska både innehålla avancerat teknik och mystisism/magi.

Så, vilket förslår du och varför? :gremsmile:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Corolis?

Starchallenge har både avancerad teknik och ett ganska stort mått magi. Det är fantasysetting i rymdmiljö. Du hittar ett dokument om galaxen här.

Problemet är att det inte kommer ut förrän 2012. Det är fokus på taktisk stressig strid och mer berättande än simuluativt. Det finns många hookar i settingen och är planerat att vara ett rätt snabbt spel vilket speltester än så länge visar på.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
d6 Space är lätthanterligt och rymmer nog allt det du behöver. Och du kan lätt lägga till saker.

Ahh, tack för svar Krille. Det låter ju jättebra, men ett stort problem är nog OOP'n. Skulle vara riktigt trevligt att hitta ett som finns, utvecklas och stöds nu.

Men ditt tips läggs här i min..eh.."hög" som just nu bara innehåller ditt förslag :gremsmile:

Sereg_UBBT

Swashbuckler
lasergreger said:
Jag tänkte försöka ge mig i kast med att skriva en sci-fi kampanj och behöver er hjälp. Den kommer helt orginelt utspela sig på en rymdstation i framtiden där männskligheten kommer att få möta all-sköns olika varelser och konflikter.

Inte GURPS
Inte HERO
Inte Traveler
Inte så Indie

Trinity? Det stödjer allt ovan.

Max Raven

T12-kultist
Sereg said:
lasergreger said:

Inte GURPS
Inte HERO
Inte Traveler
Inte så Indie

Trinity? Det stödjer allt ovan.
Hm. WW-systemvarianten borde kunna hantera det, jo. Ingen koll på d20-varianten. Se upp med att det finns två versioner här om du kör på Trinity - WW-versionen har (mycket) mer material som man kan få tag på.

Eclipse Phase.

Spelets hemsida

Transhumanistisk postapokalyps där döden är långt ifrån permanent.

Tekniken är på enormt hög nivå, men samtidigt väldigt trovärdig (för det mesta). Smart-material som kan bygga om sig vid behov, en personlig AI som hjälper dig hålla koll på viktiga saker (agerar som allt från webbrowser till kalender till polare), laservapen, kroppar som består av en svärm av nanorobotar och mycket mer.

Karaktärernas stats är delade i två områden: sitt sinnes stats och sin kropps stats. Kroppen går att byta ut med rätt lite krångel och ifall man "dör" går det att i förväg ha backat upp sitt medvetande som då placeras i en ny kropp.

Det finns mysterier (men kanske inte jättemycket mysticism) och "magi" i form av psy-förmågor av allsköns slag.

Fokuset ligger inte på utomjordingar, men i spelvärlden finns det Pandora Gates som folk använder för att ta sig till outforskade delar av rymden. Där kan man träffa precis vad som helst.

Jag rekommenderar spelet varmt!