Nekromanti Sälja miniatyrer via ebay?

Max Raven

T12-kultist
Någon som sålt grejer via ebay tidigare?

Har en del gamla metalltyranider jag vill sälja som jag inte tror jag skulle få särdeles mycket för via tradera, och undrade om det fanns någon veteran vad gäller saker som porto, avgifter o s v.

Tacksam för all hjälp. :gremsmile:

peta

Warrior
Har inte sålt men köpt och slagits över att portot är såpass lågt som det är. Om man tittar på ebay uk så är portot på warhammer grejjer ofta runt tre till fyra pund till utlandet. Tveksam till att svenska posten kan matcha det, så redan på portofronten så ligger du back jämfört med övrigt utbud. Om man tittar på vad saker verkar gå för så är det nästan lägre än på tradera (tror den starka kronan spelar in där). Summa sumarum. Surfa lite på ebay på motsvarande varor, kolla slutpriser och porto och jämför med postens tabell utifrån vad dina gubbar väger.

Ett alternativ är ju att kolla vad du kan få för dem på något svenskt 40k forum.

En del samlare och hardcore 40K spelare är ju faktiskt beredda att betala en del pengar för vissa modeller, så kolla upp det noggrant först så du får vad folk faktiskt är villiga att betala.
Peta´s tips om att kolla på något 40K forum är en bra idé. Svenska 40K kanske? Eller alternativt Sverok´s forum, de har en speciell del för figurer vad jag kan minnas.
Att sälja allt löst lär ge dig mest pengar.

Men se till att kolla att du inte har någon form av raritet eller så innan du säljer. Det är mitt bästa tips. Kan inte Tyranid armén särskilt bra men kanske finns det något som någon kan vara intresserad av lite mer än något annat, vem vet?!