Nekromanti Sälja spel på Stockholms spelkonvent?

NilsK

Ligist
Är det någon vänlig själ som kan upplysa mig om hur man går tillväga om man vill sälja lite privata spel på konventet? Måste man sätta upp en butik eller kan man bara släpa med sig spelen och ställa sig i ett hörn?

Vi snackar om 2-3 backar inte mer.

Jag har prövat att maila till butiksansvarige på konventets hemsida men inte fått något svar.

/N

Johan K

Gammal & dryg
Finns det nån form av aktion på SSK, så kan du ju alltid lämna in det där. Det är ju en smidig väg att gå, så att säga.

Tsianphiel

Swordsman
Jag tror inte att det kommer att vara tillåtet att sälja av sina gamla spel på konventet. Det är nog bara butiker och spelförläggare som får plats.

Jag håller på att kolla upp planerna för en auktion, som i sådana fall förmodligen är det bästa stället att sälja dina gamla spel. Återkommer med information när det finns.

Tsianphiel

Swordsman
Ja, preliminärt (alltså, det kan ändra på sig) kommer det att hållas en auktion på konventet, men en ganska liten sådan. Mer information dyker upp på hemsidan inom kort.

Tsianphiel

Swordsman
Will do. Min gisning är dock att svaren inte har kommit för att priser och antal platser för butiker ännu inte är spikade till 100%.

Tsianphiel

Swordsman
Tyvärr kommer det inte att bli någon auktion på SSk eftersom vi inte får plats med den. Påpeka gärna om det finns intresse till nästa års konvent dock. Skadar aldrig att veta :gremsmile:

roboman

Veteran
Auktioner är det roligaste!

Auktioner är ju det roligaste på konvent, klart det finns intresse. Jag kanske inte säljer något, men intresse av att ni har en finns. :gremgrin:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Nej

I alla fall om man utgår från vad Tsianphiel sa tidigare i tråden:

Jag tror inte att det kommer att vara tillåtet att sälja av sina gamla spel på konventet. Det är nog bara butiker och spelförläggare som får plats.