Nekromanti Sälja

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vad krävs det av rollspelet man suttit och gjort i år och dag för att det ska kunna säljas, få sån där fin utsida liknande DoD6, Eon eller nått annat rollspel men inbunden (där kom jag på vad det hette) utsida?

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

Man Mountainman

Storsvagåret
Du måste trycka det. För att trycka det måste du, som Sereg påpekade, ha en himla massa pengar. Sedan är det bara att kontakta ett tryckeri, betala dem sagda pengar och vänta. Snart kommer den första upplagan av ditt allraste egna rollspel att dimpa ut ur tryckpressarna.
Om du dessutom vill ha det sålt, så måste du anlita distributörer och allt möjligt.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Erich

Veteran
Du kan kolla med Target Games eller Neogames om de vil trycka spelet, men skriv en sammanfattning till dem, det är bäst. /Erich

-

Man Mountainman

Storsvagåret
<I>Du kan kolla med Target Games eller Neogames om de vil trycka spelet, men skriv en sammanfattning till dem, det är bäst. </I>

O nej, jag tvivlar på att Neogames skulle vilja trycka några spel. Det är allt för riskabelt rent ekonomiskt för att de ska vilja trycka något annat än sina egna spel.
Vad gäller Target, så tror jag att det kan bli lite problematiskt att få dem att trycka något. Speciellt som Target inte existerar som spelföretag längre, och det som nu går under namnet Target är ett investeringsföretag, som heter Target investment AB.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Jan Arenö

Warrior
Go west

Tror inte det är speciellt lätt att gå plus på rollspel inom sverige. Ta ett par år till på dig och översätt det till engelska (eller anlita nån) o lansera det där. Lättare att få det tryckt och sålt. Där går det ju faktiskt att gå runt på rollspel, något som knappt är möjligt i vårat lilla avlånga land.

- Jan Arenö