Nekromanti [Säljes] Zombicide Black Plague och tillbehör

ragngand

Swordsman
Har både grundspel, expansioner och tillbehör att sälja, den som är intresserad får gärna skicka mig ett meddelande.

Magnamund

Warrior
Expansioner? Det finns bara en expansion än så länge och alla KS-exclusives har precis hamnat hos de svenskar som var med i ks-kampanjen....

ragngand

Swordsman
Det är just överskott från Kickstarter kampanjen som jag vill sälja, inte i första hand exclusives då utan övriga expansioner.

Magnamund

Warrior
Fast de finns ju som jag skrev bara en expansion. Expansionen heter Wulfsburg. Figurerna, dörrarna, plastic tokens, tärningar, tärnigspåsen och allt annat är inga "expansioner"...

ragngand

Swordsman
Hejsan, vadan denna tvärhet? Jag tror nog att Zombie bosses, Deadeye walkers, Hero box mm kan benämnas vara expansioner, till exempel kallas de för det på tex Boardgamegeek och Alphaspel. Jag håller med om att tärningar eller plastmarkörer mm är tillbehör.

Magnamund

Warrior
Ursäkta om jag är otrevlig (inte min avsikt) men vanligtvis brukar expansioner vara regeltillägg, nya scenarier etc. Jag skulle iaf benämna Wulfsburg som expansion och figurerna som extra tillbehör. Men men, jag hakar upp mig på ordvalet helt i onödan. Ursäkta.
????

ragngand

Swordsman
Det är lugnt, det kan sägas att Wulfsburg är den riktiga expansionen som verkligen bygger ut spelet, men flera av de andra tilläggen innebär också extraregler vilket motiverar att de kallas för expansioner.

ragngand

Swordsman
Har nu endast Special Guest Box av Naiade kvar, ny och oöppnad, din för 150 pix!