Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
Beröm! Kritisera! Kommentera!
Bruka! Missbruka! Glöm!
Bruka! Missbruka! Glöm!
Attachments
-
318 KB Views: 63
Last edited:
Absolut! Och om jag inte hade Computer Use 4% och Lazy 87% så skulle jag har gjort det. Men jag tar inte illa upp om nån annan gör det …Jag tänker att det skulle kunna vara mer användbart om det var digitaliserat, så att man får fram en retainer med en enda knapptryckning.
...inte så Lazy att skriva ihop det där... om jag får en stund över... vi får se.Absolut! Och om jag inte hade Computer Use 4% och Lazy 87% så skulle jag har gjort det. Men jag tar inte illa upp om nån annan gör det …
Lol…ska färska fixa en ny version!Jag funderar mest på vad som händer om man slår 2 med 2d6 vid punkt 6a.
Jag är usel på korr (och frilansskribent ). Tack, hittar ni mer korrfel, skriv i tråden.Najs! Alltid gött med tabeller för grejer man kan behöva dra fram under spel, eller vill preppa snabbt o lätt.
Undrar om tabellerna skulle vara mer lättlästa i horisontellt format? Evt visst layout-trassel dock. Om man kör vertikalt - isf "pil ner" hade jag haft siffrorna.
Mindre typos, "Retainers areare"; " If the retainer was treated with respected"
Ja, det kanske är lite overkill. Men å andra sidan tänker jag att det inte är säkert att vissa av dem flyger eller kommer i spel (beroende på kampanj, SL, spelare), så det är bra att ha lite redundans. Tanken är ju bara att de ska ge lite färg till kanonmat med 1d8 HP.En tanke: steg 6 (personalisation). Är det läge att inte ha alla fyra typerna av personalisering på varje retainer? Ibland räcker det med mindre, och att de har olika drag kan ge lite variation.
Då byter man inte!If Strength isn’t the highest Ability, swap with the highest Ability.Vad händer om två stycken är de högsta?
Det är korrekt! 1HP är minimum.Hit Points. Roll a d8 and add/subtract Constitution Modifier.
Teoretiskt kan en person starta med 0 eller lägre hit points. Jag antar att 1 hit points är det lägsta möjliga.
Cool!Varför jag upptäckte detta var för att jag vill lära mig lite djupare web-programmering:
Retainers
Retainers are (human) Fighters who start a level 1 and gain XP as a PC. A retainer is always hired by a specific PC.erebaltor.se
Work in progress...
Så om man har Str 10, Dex 14 och Cha 14 byter man inte alls?Då byter man inte!
Ah!Så om man har Str 10, Dex 14 och Cha 14 byter man inte alls?