Björn den gode
Swashbuckler
Mest så tror jag att vi väntar, först ska spider bli klar med flytten, sen ska spider ha forumssemester, och sen ska vi be snällt om att få hjälp med att sätta upp testsidor för det här. Då kommer det vara en hel del jobb med att lägga upp det redan insamlade, med tillhörande pitch-texter, länkar, och namn.
Innan det så skulle vi fortsätta kunna samla in scenarion. Jag har just nu fått in från:
Jag tror dock alls inte att kanalerna är uttömda, här är några förslag på vad vi skulle kunna göra
På sikt så tror jag även stenhårt på att kontakta våra aktiva konvent och skapa samarbeten, men jag tror att vi första måste ha något i vart fall lite imponerande som är ute och fungerar. Samma sak med att annonsera bredare i andra kanaler, även om målsättningen där är att få in nya scenarion så bör vi först vara uppe och snurra så att även andra som läser den kan lockas till att använda det.
Sen också på längre sikt så är det dags att starta rollspelsklubben på forumet (som fungerar som forumets filmklubb fast istället så spelar en ett scenario från scenariobiblioteket och skriver om det i en tråd).
Mina tankar just nu, vem är på?
Innan det så skulle vi fortsätta kunna samla in scenarion. Jag har just nu fått in från:
- Oldtimer, Dunder och Drakar 4st
- Mylingspel (Tina mfl), En garde, 6
- Diverse, Jeepform, 13
- Kurragömmaklubben, friform, 3
- Rollspelsbaren (Gunnar), friform/fallen reich, 9
- Trevliga scenarion, friform, 4
- Ape of wrath, friform, 1
- Krille, andra imperiet/västmark, 9
- Robert Johnsson, bortom, 6
- Ymir, Kote, 1
Jag tror dock alls inte att kanalerna är uttömda, här är några förslag på vad vi skulle kunna göra
- Kontakta era vänner/folk ni hört om och samla in scenarion, vill vi ge en enhetlig bild så prata med mig först så kan jag beskriva hur jag gått tillväga så här långt.
- Lägg ut en tråd på forumet att vi söker scenarion, då bör vi nog först diskutera ihop oss vilken typ av scenarion vi söker
- Data-mining på konventshemsidorna, Gothcon har ibland skrivit ut mailadress till arrangörer, det är redan så jag hittat flera av de ovan, men det skulle gå att göra mer systematiskt och sen mass-maila* alla som skrivit scenarion på gothcon senaste 15 åren och publicerat sin mailadress. *Jag tror inte på massmaila som att bara skicka samma mail till alla, utan att utfallet blir mycket bättre om en lägger ner sig lite innan så det kan bli lite personligt.
- Leta i gamla artikelsystemet/forumet efter äventyr, dessa borde vi nästan kunna lägga upp utan att få tillåtelse igen känner jag
På sikt så tror jag även stenhårt på att kontakta våra aktiva konvent och skapa samarbeten, men jag tror att vi första måste ha något i vart fall lite imponerande som är ute och fungerar. Samma sak med att annonsera bredare i andra kanaler, även om målsättningen där är att få in nya scenarion så bör vi först vara uppe och snurra så att även andra som läser den kan lockas till att använda det.
Sen också på längre sikt så är det dags att starta rollspelsklubben på forumet (som fungerar som forumets filmklubb fast istället så spelar en ett scenario från scenariobiblioteket och skriver om det i en tråd).
Mina tankar just nu, vem är på?