Rickard
Urverk speldesign
Jag bifogar en fil som är ett stycke ur ett större kapitel. Det jag hade tänkt mig är en 6×2 grid layout (heter det så?) där den översta och underst raden ska fungera som marginal där fotnoter och tabeller ska finnas. Detta har jag i åtanke när jag sitter och skriver själva brödtexten, då jag inflikar lite kommentarer om vad som ska finnas vart. Det är bara det att jag har ingen aning om hur jag ska göra utformningen på resten. Så ni som har lite vetskap om sådant, ge förslag för att underlätta läsningen och snygga upp. Om det är för mycket fel så skriv "Åh, herre gud" och ge mig lite matnyttiga böcker om layout. (äh, ge det också, om du mot alla förmodan inte hittar så mycket fel)
Lite generella frågor:
Hur kan jag lätta upp allting med grafik?
Hur borde jag ordna med rubriker?
Kommentarerna i marginalen, vad har ni för råd angående dem?
Måste jag ha text i alla "grids" ända ner tills den slutar?
(fattar du inte, så kolla på första stycket precis i början under "Hjältar")
Jag vill inte ha korrekturläsning, så bry er inte så mycket om språket. Filen är pdf, förresten.
/Han som ärligt talat kan säga att han inte förväntar sig så mycket svar på tråden
Lite generella frågor:
Hur kan jag lätta upp allting med grafik?
Hur borde jag ordna med rubriker?
Kommentarerna i marginalen, vad har ni för råd angående dem?
Måste jag ha text i alla "grids" ända ner tills den slutar?
(fattar du inte, så kolla på första stycket precis i början under "Hjältar")
Jag vill inte ha korrekturläsning, så bry er inte så mycket om språket. Filen är pdf, förresten.
/Han som ärligt talat kan säga att han inte förväntar sig så mycket svar på tråden