Nekromanti Söka på sitt alias

Saxifrage

Hero
Det är alltid kul att få veta vad som skrivits om en på forumet, så jag brukar söka efter mitt alias då och då. Oftast är det ju en tråd där man varit aktiv, men ibland poppar det upp någon kul tråd där man blir nämnd i förbifarten.

Vilka är de skummaste trådarna du hittat när du sökt på ditt alias? Vissa veteraner kanske till och med kan söka avledda ord på sitt alias, tex har ju epitetet "Risingsk" florerat om vissa kampanjer. Pluspoäng!

Den underligaste träff jag fått är från Gothcon-tråden:

Det blev ett pass Noctum med Saxifrage - jättetrevligt!

Mycket intressant eftersom jag aldrig satt min fot på Gothcon. Jag har en copycat! Precis som alla sanna psykopater är jag naturligtvis oerhört smickrad...

haltageten

Dum inuti huvudet
Mestadels så hittade jag mina egna inlägg. Men ibland poppade det upp underliga saker som jag glömt i förbifarten eller missat helt och hållet. Dessa är följande:

Detta skrevs om mig i en tråd där vi Tokar sökte nya spelare. Det var ett av Hjalles krav för att få spela med oss.
" Jocke kan säga snuskiga saker ibland. Litet plus i kanten om du har förbarmande med den stackars förtappade själen. "

I en tråd om hur man var en superhjälte eller något sånt så fick jag en träff som Nightowl har skrivit. Den lyder.
" ...jag är alltså precis som haltageten.

Fast jag är neger*."

Och det har skrivits haiku-dikter om mig också.
"Ran saknar en arm
Det tycker vi är roligt
Jocke skrattar mest"

Johan K

Gammal & dryg
Nehepp, min sök-fu måste varit vek just nu...
Hittar just inget alls faktiskt... Iaf inte nått mysko iaf. :gremsmirk:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
När Nightowl rollbesätter forumet som Steam Detectives (vilka jag inte vet vilka de är) skriver han om Boy Criminal Le Bread att "En sådan ung, mörk och dramatisk herre kan förstås bara spelas av Bobby Magikern." Är jag ung, mörk och dramatisk? :gremshocked: Uppenbarlige ninnebär detta att jag är som den här killen, fast utan hår på pungen.

Rising kallar i ett inlägg walium och mig för bonnapågar från de skånska grisfarmarna med dynga under naglarna, något som alla som känner till något om waliums bakgrund vet är grundfalskt (det är gäss, inte grisar). Å andra sidan skrev han i ett annat inlägg att jag skriver många smarta inlägg, så han må vara förlåten.

Sedan är det lite konventsrapporter och sånt där jag figurerar.

Jaggernaut

Hero
Vet inte om man kan kalla det underligt men tydligen så finns jag med i Lemuria (givetvis kan det inte handla om något annat än mig då jaggernaut nämns :gremtongue:).

Sedan så tyckte jag det var underligt att det här kom upp på min sökning (sökte på jaggernaut inte juggernaut) tills jag kom på att länken fungerade och det troligtvis var [profil=[b]Jaggernaut[/b]]Juggernaut[(profil] som sökmotorn hittat igen. Då började jag på att fundera varför det ena var rättstavat medan det andra inte var det men kom då att tänka på att det kanske var ett av Hans småfel (fast här var det nog ett riktigt fel) eller så tycker han att det borde vara u istället för a.

/Jaggernaut - lek inte med fel förrän du hoppat över bäcken

Marcus J

Hero
De flesta träffarna var svar till mig, eller omnämnande av mig i trådar där jag deltog, några var lite bashande av mina inlägg fortfarande i trådar där jag deltog och den tråd som mest var med var min mastodonttråd.

Allt som allt var listan deprimerande kort, de flesta inläggen kändes efter en kort fundering igen och det mest smickrande var att Feuflux castade mig som Rand Al'Thor i detta inlägg.

Så den alltför korta listan hade drivit mig över kanten om Feuflux inte hade inlett den så bra :gremsmirk:.

Feuflux

omjonasson.se
Jag på forumet

Här kommer lite kommentarer från lite olika folk:

Jag älskar dig också Bearnie
Det här måste vara det snällaste någon här någonsin sagt om mig. Det enda jag blir orolig för är att Bearnie till att börja med med måste hindra de andra Malmögrabbarna från att dissa mig. :gremwink:

Han (Rickard) flörtar med mig
Eller tja, jag har ju kompisgnällt på att han skriver så långa inlägg att han gjorde en kortversion för mig. Tyvärr hade jag slutat läsa makarforumet innan dess så han var tvungen att visa dit mig själv...

Snigel dissar eller berömmer mitt chatspråk
Jag har inte riktigt bestämt mig än. :gremsmile:

Dante har minsann träffat mig
Sådeså.

Arvidos kallar mig Mr. Feng Shui
Vad man är känd för varierar uppenbarligen med tiden.

Zuntona har koll på d12comic
Min serie borde jag väl vara rätt känd för vid det här laget också (iaf hos folk som visar signaturer).

Hjalle har världens bästa dröm
Han lyckas fånga mig riktigt riktigt bra.

KraggenOog nämnde mig alldeles nyss
Inga kommentarer.

Hellzon

Långsamma Vargen

Rickard

Urverk speldesign
Japp. Det i parantesen var ett riktigt fel [NT]

/Han som skrev fel för att det finns ett Magickort som heter Juggernaut och som gjorde en grej i det i ett senare inlägg (vilket Jugge först länkade till)

Rickard

Urverk speldesign
Varning för länkstorkning

Haha. Du trodde minsann att jag inte kunde söka på mitt nick, va? Hahaha! Jo, för det kan jag. Förr i tiden så markerade folk användarnamn med fet stil och numera så är folk så vänliga att de använder [profil]-taggen. Så jag sökte helt sonika på "<b>Han" samt "=Han" (vilket förvisso resulterade i en träff på han göte och min bror vardera). Jaha, du tänkte inte ens på mig? Ehm... :gremfrown:

De som har flest konstiga meningar som nämner mig är Yassilus men när jag kollade vem som refererade mest till mig så trodde jag att det skulle vara Arvidos, men mot slutet märkte jag att det faktiskt var Vitulv. Jag börjar sakna honom lite nu. :gremwink: Kan vara för att han skrivit inlägg som gjort mig varm i kroppen... för beröm är alltid kul att få.

Uttrycket "bonka på" har använts tre gånger varav två gånger av han den där, - Yassilus
Tack för den sökningen.

Han har redan nämnt det med sin liknelse om korvar och bilar. - Yassilus
Kul att se att mina inlägg inte är flummiga.

Han erkände nyss för mig att han har planer på att besöka Luleå Allhelgona. - Dnalor
Hade jag förträngt.

Ordvits #1
Ordvits #2
Ordvits #3 (antar jag)
Ordvits #4
Ordvits #5
Ordvits #6
Ordvits #7
Ordvits #8

Irritationsmoment #1
Irritationsmoment #2, omladdningen
Irritationsmoment #3, avslöjandet

/Han som upptäckte att han och Jugge drivit en del med varandra, vilket han faktiskt inte tänkt på