Nekromanti Söker en Lovecraft-novell

Dewil

Skrivbordsgeneral
Jag söker en Lovecratft-novell. Det enda jag minns av den är att något stort och osynligt(?) klampar fram över landsbygden och lämnar stora spår efter sig. Biblioteken i Gävle kommun har förvisso allt som givits ut av och om Lovecraft på svenska men det är ett tröstlöst arbete att läsa sig igenom alla böcker i jakt på novellen eftersom alla böckerna ständigt är utlånade eller försvunna (stulna?). Någon som kan hjälpa mig?

Senaste numret av Axess har för övrigt en essä om Lovecraft av litteraturvetaren Mattias Fyhr.

Dewil

Dewil

Skrivbordsgeneral
Tackar

Den var det nog. Tack. Via Wikipedia fick jag reda på att den finns i samlingen Cthulhu 1 (eller om det möjligen ska vara Cthlhu 1).

Dewil

Sanjuro

Warrior
Re: Tackar

Den antologin (Cthlhu 1) gick för övrigt på Tradera för cirka 800 spänn för några månader sedan. Kanske är därför som de försvinner från våra bibliotek?

Dewil

Skrivbordsgeneral

Den antologin (Cthlhu 1) gick för övrigt på Tradera för cirka 800 spänn för några månader sedan. Kanske är därför som de försvinner från våra bibliotek?
Dårar. Varför? Jag förstår inte.

Troberg

Sinister eater

Lovecrafts verk skyddas inte längre av den fruktade khopphi-riten (på någon månad när), så de borde snart finnas på Projekt Gutenberg.

Sanjuro

Warrior

Förvisso, men hindrar det alla vansinniga samlare där ute?

/Sanjuro, iä!