Nekromanti Söker kritik till karta

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Hejsan,
för att göra en lång historia kort så håller jag på med ett mörkt pulp-skräck-thriller-spel som utspelas under 30-40 talet och är sorts version av Star gate där folk hoppar mellan dimensioner med andra världskriget i bakgrunden.

Oavsätt så har jag pillat lite med lite grafik och kände ett vagt behov av kritik, så jag uppskattar alla åsikter, stora som små.

Framsidan, tillika postern kan man se här.

En test för den still som kartan i spelet är tänkt att ha kan man se här.

Åsikter? Tankar?

Arfert

Facit
jag skulle byta typsnitt på framsidan, nu känns det varken 30-40-tal eller pulp. Snarare modern SF.

Spitfire

Swordsman
Kartan ser bra ut vid en första anblick. Nu vet jag dock inte vilken skala den är tänkt att vara i, men på frånvaron av utmarkerade floder kan jag tänka mig att den är avsedd att vara en kontinent?
Ska det vara i storleken av ett land så bör det markeras ut floder. Åtminstone några av de större.
Kartan är dock tillräckligt snygg och detaljerad att jag utan svårighet kan föreställa mig för mitt inre öga hur floder kröker sig och vindlar genom ett kuperat landskap så det bör inte bli något problem.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Tackar tackar,
planen med kartan var mest att jag ville kolla stilen och ska sanningen fram så klantade jag mig när jag gjorde den så det kom inte med några floder :-(

Skalan ska vara lite generell, det är mest stilen jag vill ha bedömd eftersom jag är lite hemmablind ;-)

w176

Förlorad dotter
Just nu dras blicken på postern till kontrasten mellan uppe och nederdel främst för att det är den största kontrasten.

Jag skulle göra logons text ljusare så att den kontrasterar mer.

Andy

Vila i frid
Jag tycker kartan är toppen och skulle önska att jag hade dina skills.

Fortsätt. Du gör ett toppenjobb.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Tackar, det var väldigt snällt sagt.

Dock, passar de ihop, framsidan och kartan rent stilmässigt?

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Kritik är den bästa moroten, om någon säger något kritiskt om något jag har gjort så bryr dom sig uppenbarligen om det och ser därför något rimligt i det. Ergo, Tackar.

Nu är ju frågan hur man ska fortsätta, lite utrustningsillustrationer kanske?

w176

Förlorad dotter
Glow är inte så djäkla 40 tal, men kan bli snyggt.

Du skulle kunna lägga en tunn smuts texture över de blå och vita för att plocka ner kontrasten mellan dom, men undanta smutsen kring texten för att få den att poppa också.

Testa på. Jag tror det är ett problem du kan lösa på en massa sätt.

w176

Förlorad dotter
Angånde kartan är den väldigt fin, men mycket av den inår landet är så gradiellt och mjuka övergångar och saknar minnesvärda landmärken. Eftersom det är en fictiv karta är tydliga landmärken bra om man vill minnas.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Hmm, sant...

Frågan är lite vad som gör bra landmärken, att fixa små bilder och ikoner är ju relativt enkelt, men frågan är om det är så passande... Jag ska ta och kasta in ett par mockups för att se efter, dock så misstänker jag att namn gör sig bättre...

Mäster

Veteran
Hej!

Det låter som en rolig idé! Nazistjägare på kosmiska galaxresor. Framsidan tycker jag ser lockande ut. Känns dock mer åt deckare och byråkratimystik än pulp och kosmisk skräck.

Om spelet ska utspela sig med andra världskriget som bakgrund så kommer väl spelet utspela sig i vår egen värld? Layouten på kartan tycker jag mer ser ut som en fantasykarta. Jag skulle föredra en karta i lite mer futuriskt art deco stil, som istället speglar tidsperioden. Om karta visar världen mitt under det brinnande världskriget skiftar både gränser och nationer kraftigt över tid. Det kan alltså vara ett alternativ att ta avstamp i kartan kanske innan krigets utbrott före 1939 eller precis innan Barbarossa 1941. Jag antar att karta kommer att visa vår egen värld.

Mäster Johan
http://www.boningen.org - nu med artikelserien Historiska världar som diskuterar historiskt rollspel.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Hejsan och tack för kritiken.

Jag har gjort en ny poster, vad tror du om den här? Bättre? Sämre?

Sen så är det faktiskt tänkt att utspelas i den mörka horizonten, dvs. den andra världen, så det är vad kartan är tänkt att visa... Men den bör nog skitas ner oavsätt...

Arfert

Facit
Äh, nu ska jag vara krånglig och säga att jag gillade den första versionen bättre. kan dock inte säga varför så här på rak arm. Däremot gillar jag den nya ytan.