Nekromanti Söker lite ny inspiration till att fota...

Johan K

Gammal & dryg
Hej!
Känns som jag har lite fastnat i mitt fotande & har nästan tappat lite fokus på det hela..
Så det känns som jag vill ta ett seg framåt & få lite utmaningar. Så då tänkte jag ställa en liten fråga till er här på wrnu, vad skulle ni se som en utmaning att fota & i så fall kunna dela med er om det..
Känns som lite inspiration & tankar är på sin plats.

God45

#PrayersForBahakan
Jag har försökt fota "kusliga" bilder som jag vill ha med i Bortom dödens slöja och upptäckt att det är skitsvårt. Om du lyckas fånga "obehagligt" eller "kusligt" i en bild skulle jag vara imponerad. Alltså inte att motivet i sig är de sakerna utan att bilden förmedlar det.
Johan K said:
Intressant tanke!
Jag gillar hur du tänker & skall se ifall man kan lyckas med någon sådant bild.

Troberg

Sinister eater
Prova kvälls/nattbilder i stadsmiljö i svartvitt. Glöm inte efterprocessingen, speciellt att sätta svart och vitpunkter så att du får perfekt svärta på det svarta. Du kan få väldigt coola bilder med mycket dramatisk noir-känsla.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Välj en plats eller en miljö som du känner till och försök fånga den platsens anda eller vibb i en serie bilder. Det kan handla om en park, en mataffär och så vidare. Låt dina bilder berätta en historia om platsen. Vad gör man där? Vilka är där?

gizmo

temporary sunshine
När jag läser God45s förslag tänker jag du borde försöka dig på en hel serie när du väl håller på. Jag menar samma motiv i en hel rad olika känslor, inte bara kusligt. Man lär sig säkert en del på vägen.
Random enkelt exempel: man med bred hatt och lie på fält. Olika dagstider, olika skuggor, med/utan färg, underifrån/ovanifrån, på långt eller jättekort håll etc etc. För att få det att variera längs hela skalan mellan ljuvlig lantscen och skräck, eller mellan gammaldags och scifi, eller mellan hopplöst och livstilsval. Osv.
Att lägga in bara i bilden vad musiken kan göra i film.