Nekromanti Söker rollspel i Linköping

Marty'Party

Veteran
Tjena!

Jag blev för några månader sedan introducerad till rollspel av några polare. Jag har känt till aktiviteten rollspel i många år men aldrig riktigt kommit till skott att pröva det innan. (Är i grunden mer av en tv-spels-gamer)
Det var faktiskt bland det roligaste jag gjort, sjukt överraskande! Just namnet Dungeons & Dragons har jag länge känt till (dock aldrig spelat) men det som jag spelade med polarna heter Eon.

Vi har dock inte setts och spelat så värst många gånger och det dröjde inte länge innan flera i gänget visade tappat intresse och även de som ville spela hade sällan tid.

Jag skulle gärna vilja fortsätta med rollspel. Har hört att vissa ses via t.ex. Skype och spelar med varandra online. Jag skulle dock föredra att träffas och spela i person. Det kanske de flesta föredrar, jag vet inte.
Så jag kollar nu om det finns folk / grupper i Linköping som ses och spelar lite mer regelbundet och engagerat. Helst specifikt Eon då det är det jag började med och gärna fortsätter lära mig mer av.

Note: Jag anser nog att jag lärt mig relativt grundläggande regler utifrån de få tillfällen jag spelat med polarna. Men jag är fortfarande oerhört novis. Självklart är jag dock villig att lära mig mer om Eon och rollspel överlag.

Lite kort om mig:
Är 25 år. Bor i Linköping.
Älskar metal / hårdrock. Spelar, som trummis, i ett band med några polare.
När jag inte jobbar spenderar jag mest tid åt tv-spel, bandet och öldrickande.

Tack på förhand!
// Martin Boström

Genesis

Ni dés ni maître
Välkommen till hobbyn och till rollspel.nu! Jag bor tyvärr inte i Linköping och kan inte hjälpa dig. Och du postar precis lite försent! Förra helgen (Kristi him) var det konvent i Linköping. Då spelas det en herrans massa på universitetet. Som sagt, försent nu, men kolla upp LinCon till nästa Kristi him. Det finns pass man kan boka in sig på och det finns dropinrollspel.

Men lycka till med att hitta en grupp! Eon är ett av Sveriges mest populära rollspel, så det borde inte vara helt omöjligt att hitta folk som spelar det. Annars finns det en hel massa andra bra spel att prova på.