Nekromanti Söker spelledare! göteborg

Skalleman

Veteran
Vi är ett gäng från 26-30 som söker en ny sl. Våran gamla har flyttat. Vi ser helst till att lira 1-2 ggr i veckan. Drakar och demoner samt expert. Kan även tänka oss gå in i en annan spelgrupp.
herrlysell@hotmail.com
Johan

Rising

Vila i frid
Det är fortfarande fel forum. Men vi har så förbaskat många forum nu för tiden, så jag förstår att det är svårt att hitta rätt. Det här borde egentligen in på "Evenemang, träffar och söka efter spelare", men visst, det står ju "söka efter spelare", och ni söker en spelledare, så det är ju inte så konstigt att du valde att posta här istället.

Nå, jag hoppas ni hittar er spelledare till slut.

Tills dess; en liten fråga; varför tar inte någon av er och provar att spelleda? I min grupp turas vi om att vara SL (även om jag är det oftast), och oberoende tester från rollspelsforskningscentret i Schweiz har visat att det faktiskt är det allra bästa sättet att organisera spelledandet på för en liten spelgrupp. Inte minst för att man kan lära sig så mycket av varandra, och så blir man dessutom en mycket bättre spelare när man lär sig hur det är att vara spelledare.

Prova det, men jag hoppas förstås att ni hittar en spelledare också. Lycka till!

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Det är fortfarande fel forum. Men vi har så förbaskat många forum nu för tiden, så jag förstår att det är svårt att hitta rätt. Det här borde egentligen in på "Evenemang, träffar och söka efter spelare", men visst, det står ju "söka efter spelare", och ni söker en spelledare, så det är ju inte så konstigt att du valde att posta här istället."

Många forum förvisso, men så svårt är det faktiskt inte att hitta rätt även om forumens alla funktioner inte är ordagrant beskrivna. Inte för att vi dödar någon nybörjare som råkat komma fel, men jag menar ändå på att det är ett misstag som är relativt lätt att undvika.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tråd flyttas

Det var på fel forum, men nu ligger det rätt.

Breezzee

Veteran
Jag är 27 år och har nyligen flyttat "hem" till Göteborg. Jag är riktigt sugen på att spela, och/eller spelleda.

Vilken version av drakar och demoner kör ni?
Jag har inte tillgång till expert, men i stort sett det mesta annat. Föredrar själv DoD91. Är ni intresserade så hör av er.

anth

Vetefan
Re: Förutom att det nu finns fler än en [NT]

Hr Skalleman har totalt 4 inlägg = 4 nästan identiska inlägg i 4 olika forum...

Vi får väl se om han kan skriva vettiga inlägg också

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Apropå ingenting... [OT]

Vet du namnet på den så berömda gruppen som sjöng så här vackert: "...Du bygger drömland, ditt djävla pannband.."

*Asg* :gremlaugh: :zeppelinare: :gremlaugh:

anth

Vetefan
Re: Apropå ingenting... [OT]

Jo, jag tänkte på det - men nämnde det inte just för att gruppen är så känd... :gremsmile:

Kan du inte lägga upp den på hemsidan så att alla andra får höra vilken himla fin låt det är?

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Re: Apropå ingenting... [OT]

" Kan du inte lägga upp den på hemsidan så att alla andra får höra vilken himla fin låt det är? "

Ska allvarligt överväga det, hörrödu...*S*

Om inte annat tror jag nästan att det eventuellt skulle föranleda ett desperat nick-byte från visst håll. :gremgrin:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Okej, nu räcker det med OT

Var snälla att ta det via PM om ni tycker det är viktigt...