Nekromanti Söker svenska sällskapsspelsförlag

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag har nu spelat mitt spel Sångspelet med rätt många personer och får höra "Skicka in det för sjutton, det är ju skitkul" rätt ofta. Det räcker ofta med att berätta om det så nappar folk. Jag hade absolut noll ambition med det då jag skapade eländet i somras men eftersom så många verkar gilla det så...okej. Alga tar betalt för att titta på spel så bara det gör ju att jag utesluter den jätten. Vilka andra förlag gör sällskapsspel i Sverige? Har ni namn att föreslå? Jag tänkte bla på Parker games men sen tog det stopp. Tycker goggle gav lite luddiga svar i frågan. SÅ namedroppa gärna sällskapsspelsförlag tack. Glad vår.

Björn den gode

Swashbuckler
Det här tror jag är en bra länk http://www.sfbok.se/kat/bokkatalog.asp?katalog=7&genre=47&language=0 i vänsterspalten där så ser du alla förlag som har gett ut spel på svenska som sf-bok har inne (runt 25st). Men sen skulle jag nog inte ha alltför stort hopp, det finns väldigt mycket mer idéer till spel än pengar i brädspelsbranchen och alla mindre förlag har säkert egna idéer som de själva hellre tar först, och alla större tar hellre spel från namnkunniga makare. Men det skadar förstås inte att försöka.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Björn tack! Nä med en sådan inställning skulle det varken blivit Starchallenge ller Growing Up AB, nu med 4 pro bono arbetande företag i släptåg! :D