Nekromanti Söker trudvang pdf

Minimoni

Homelander
Tjo på er!

Jag kommer nu att långsökt fråga efter en text som jag läste någon gång i forntiden som handlade om hur uppvaktandet och äktenskapets ritualer fungerade i Trudvang. Jag tror det handlade om en mittländsk ritual men är inte säker på det.

Brunalven på riotminds var författaren till texten men han har inte längre kvar den.

Är det någon som vet vilken text jag talar om samt har tillgång till den så är jag enormt tacksam om den kan delas till mig :)

Den var gratis då det begav sig men skulle det vara så att vi vadar i grumliga vatten så skall jag fråga Riotminds först, om det nu visar sig att någon faktiskt har den.

Texten var bland det mest stämningsfulla jag läst och nostalgin som är förknippad med texten gör att jag bara måste hitta den igen. Hjälp mig ni vänliga själar!

Med vänlig hälsning, Minimoni

Minimoni

Homelander
Vigdis band

Nu tycks detta inte helt hoppfullt då ingen tycks ha texten. Jag gör dock ett sista försök då jag i alla fall hittat vad texten jag söker heter.

Jag tror texten heter "Vigdis band". Någon som råkar ha den?

Med vänlig hälsning, Minimoni och tack för ert tålamod.

roboman

Veteran
Å, jag kommer ihåg. Vigdis band, tänkte jag. Men det hade du ju kommit på själv. Nej jag har den tyvärr inte på någon tillgänglig dator, men jag kommer ihåg att det var Anders Jacobsson som författat den och att den handlade om en stormländsk ritual. Jag spelledde igenom ett bröllop med den där som mall, det enda jag minns är att brudgummen skulle fixa en morgongåva. :gremsmile: